آشنایی با کوبا، شهرها و جاذبه های معروف

به گزارش مجله گیتی رو، کوبا کشوری زیبا و غنی از فرهنگ در آمریکای مرکزی است. این جزیره بزرگ دارای طبیعت بکر، سواحل ماسه ای زیبا، شهرهای رنگارنگ و مردمانی مهمان نواز است. در این مقاله قصد داریم با معروف ترین شهرها و جاذبه های گردشگری کوبا بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با کوبا، شهرها و جاذبه های معروف

شهر هاوانا

هاوانا پایتخت و بزرگترین شهر کوبا است. این شهر ساحلی در شمال غربی کوبا واقع شده و بندرگاه مهمی به حساب می آید. هاوانا ترکیبی از فرهنگ اسپانیایی و آفریقایی است و به همین دلیل ساختمان ها و معماری منحصر به فردی دارد. خیابان های این شهر شلوغ، پر رفت و آمد و پر از ماشین های کلاسیک آمریکایی است.

از جمله جاذبه های دیدنی هاوانا می توان به میدان آرامگاه خوزه مارتی، کاخ کاپیتولیو، قلعه مورو، موزه هنرهای زیبا و Malecon اشاره کرد. Malecon خیابانی زیبا در کنار دریاست که پیاده روی در آن لذت بخش است. علاوه بر این، هاوانا دارای رستوران ها و کافه های فراوانی است که غذاهای محلی کوبایی سرو می کنند.

شهر ترینیداد

ترینیداد یکی از قدیمی ترین شهرهای کوباست که در سال 1514 میلادی بنا نهاده شد. این شهر در مرکز کوبا واقع شده و معماری استعماری زیبایی دارد. خیابان های باریک، ساختمان های رنگارنگ و فضای شهری آرام ترینیداد را به یکی از زیباترین شهرهای کوبا بدل کرده است.

از جمله جاذبه های دیدنی ترینیداد می توان به کلیسای اصلی شهر، موزه کانده دو ویاسوس، بازارچه سانتا کلارا و خانه های استعماری رنگارنگ اشاره کرد. همچنین پیاده روی در خیابان های تاریخی و خرید صنایع دستی در بازارچه محلی از جاذبه های دیگر ترینیداد به شمار می رود.

شهر سانتیاگو دو کوبا

سانتیاگو دو کوبا دومین شهر بزرگ کوبا پس از هاواناست. این شهر در جنوب شرقی کوبا واقع شده و دارای تاریخ 500 ساله است. سانتیاگو ترکیبی از معماری استعماری و آفریقایی است. ساکنان اصلی این شهر را سیاهپوستان تشکیل می دهند.

از جمله جاذبه های دیدنی سانتیاگو می توان به قلعه دل مورو، کلیسای جامع سان پدرو، موزه دوم باکو، پارک سزاره ساندینو و خانه های استعماری رنگارنگ اشاره کرد. همچنین غذاهای سنتی آفریقایی، موسیقی و رقص های محلی از جاذبه های فرهنگی این شهر به شمار می رود.

شهر باراکوآ

باراکوآ شهری ساحلی در شرق کوباست که به خاطر سواحل زیبا و رنگارنگش شهرت دارد. این شهر کوچک پر از رستوران ها، کافه ها و هتل های زیباست.

از جمله جاذبه های باراکوآ می توان به سواحل پلایاس دل کورال، پلایا لاس کلوراس و پلایا دل چیتا اشاره کرد. این سواحل دارای آب های آبی روشن و ماسه های سفید هستند. همچنین رستوران ها و بارهای ساحلی باراکوآ نیز از جاذبه های این شهر محسوب می شوند.

وینیالس

وینیالس شهری تاریخی در مرکز کوباست که به خاطر معماری استعماری و خیابان های سنگفرش آن شهرت دارد. این شهر کوچک در سال 1514 بنیان گذاشته شد و یکی از اولین شهرهای اسپانیایی در کوبا به شمار می رود.

مهمترین جاذبه وینیالس میدان اصلی شهر یا Plaza Mayor است. این میدان مرکز شهر و محل برگزاری کنسرت ها و جشنواره های محلی است. سایر جاذبه های وینیالس شامل کلیسای جامع شهر، خانه پالاسیو دو لوس کاپیتانس خنرالس و خانه های استعماری قدیمی است.

سیِنفوئگوس

سینفوئگوس شهری تاریخی واقع در مرکز کوباست که به خاطر معماری منحصر به فردش شناخته می شود. این شهر در سال 1705 تاسیس شد و به شهر فرشتگان معروف است. خیابان های باریک، ساختمان های رنگارنگ و میدان اصلی زیبا از ویژگی های بارز سینفوئگوس هستند.

مهمترین جاذبه های این شهر عبارتند از: میدان اصلی شهر، کلیسای جامع مریم مقدس، موزه شهر سینفوئگوس و بناهای تاریخی مانند Palacio Ferrer. همچنین پیاده روی و خرید صنایع دستی در بازارچه محلی از جاذبه های گردشگری سینفوئگوس به شمار می رود.

جاذبه های طبیعی کوبا

علاوه بر شهرها، کوبا دارای جاذبه های طبیعی زیادی نیز هست که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وادی وینالس: این دره سرسبز و زیبا در شرق کوبا واقع شده و پوشیده از جنگل های انبوه است.
  • آبشارهای سوئین: این آبشارهای زیبا در استان ویا کلارا قرار دارند و از جاذبه های مهم طبیعی کوبا هستند.
  • غارهای ساحلی: غارهایی مانند غار کوئبرادا دل سسپدس و غار ساتورنو حاوی نقاشی های دیواری و چشم اندازهای زیبا هستند.
  • جزایر کایو سانتا ماریا: این جزایر زیبا در جنوب کوبا واقع شده اند و دارای سواحل ماسه ای زیبا و آبهای بکر هستند.
  • پارک ملی توپس دو کولانته: این پارک طبیعی وسیع دارای چشم اندازهای کوهستانی زیبا و غارهای آهکی است.

نکته پایانی

کوبا کشوری است با طبیعت و فرهنگ غنی و منحصر به فرد. شهرهای تاریخی آن معماری منحصربفردی دارند و مردمانش بسیار مهمان نواز هستند. سواحل زیبا، طبیعت بکر و جاذبه های فرهنگی و تاریخی فراوان کوبا را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل کرده است. پس اگر علاقمند به سفر به آمریکای لاتین هستید، حتما کوبا را در برنامه سفرتان قرار دهید تا از زیبایی های این سرزمین لذت ببرید.

منبع مقاله: به کلاس کوبا شناسی خوش آمدید!

انتشار: 10 مهر 1402 بروزرسانی: 11 مهر 1402 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1928

به "آشنایی با کوبا، شهرها و جاذبه های معروف" امتیاز دهید

3 کاربر به "آشنایی با کوبا، شهرها و جاذبه های معروف" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کوبا، شهرها و جاذبه های معروف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید