مرگ چهار کارگر معدن زغال سنگ هجدک به دلیل آزادسازی گاز

به گزارش مجله گیتی رو، مدیر روابط عمومی شرکت معادن زغال سنگ کرمان آزاد شدن حفره گازی را موجب وقوع حادثه خفگی چهار کارگر پیمانکاری در معدن زغال سنگ هجدک راور عنوان نمود.

مرگ چهار کارگر معدن زغال سنگ هجدک به دلیل آزادسازی گاز

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، اکبر سلطانی افزود: گاز حفره زغالی با برداشت از معدن در این حادثه تخلیه و موجب انفجار شد که جان چند نفر از کارگران را گرفت. برداشت از معادن زغال سنگ موجب تخلیه حفره گازی نزدیک به سطح و انفجار شده، به نحوی که بین لایه های زغالی، گاز CO تجمع می کند و با برداشت زغال سنگ این گاز آزاد می شود و موجب کشته شدن چهار کارگر پیمانکاری شده است.

  • شماره جانباختگان حادثه ریزش معدن راور کرمان به 4 نفر رسید
  • ریزش تونل معدن ذغال سنگ راور یک کشته داشت

مدیر روابط عمومی شرکت معادن زغال سنگ کرمان با اشاره به علت فوت این افراد گفت: آزادسازی حفره گاز CO موجب خفگی و چهار کارگر پیمانکاری معدن زغال سنگ هجدک منطقه شهرستان راور را به کام مرگ فرستاد. این حادثه در هفت متری دهانه معدن زغال سنگ منطقه هجدک رخ داده و در عمق نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه کارگران جانباخته نیروهای شرکت زغال سنگ منطقه کرمان نیستند، گفت: این شرکت برخی معادن را به پیمانکار واگذار می کند و آنان نیز تمامی امور از جمله مانیتورینگ و ایمنی را برعهده دارند و شرکت هیچ تعهدی در خصوص تامین ایمنی معادن واگذار شده به پیمانکار ندارد.

سلطانی ادامه داد: پیمانکار نیز در این حادثه امور مربوط به ایمنی را به صورت مطلوب رعایت کرده اما این گونه حوادث در تخلیه گاز حفره های زغالی معادن زغال سنگ حادثه ای طبیعی تلقی می شود و به ندرت پس از دهه ها اتفاق می افتد.

راور در 140 کیلومتری شمال کرمان واقع شده است. معدن هجدک از معادن فعال استان کرمان است در فاصله 70 کیلومتری راور و 60 کیلومتری زرند واقع است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1290

به "مرگ چهار کارگر معدن زغال سنگ هجدک به دلیل آزادسازی گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ چهار کارگر معدن زغال سنگ هجدک به دلیل آزادسازی گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید