ماءالشعیرو دلستر شکم می آورد

به گزارش مجله گیتی رو، اگرچه آب برترین و سالم ترین نوشیدنی است، اما خیلی ها در روزهای گرم برای خنک شدن یا برای برطرف عطش اقدام به خرید و مصرف انواع نوشابه ها و مخصوصا ماءالشعیر می نمایند و آن را به آب ترجیح می دهند.گذشته از مصرف این قبیل مایعات در مواقعی که بیرون از منزل هستیم، برخی افراد عادت نموده اند از ماءالشعیر به جای آب بعد از هر وعده غذایی استفاده نمایند.

ماءالشعیرو دلستر شکم می آورد

ماءالشعیرو دلستر شکم می آورد

اگرچه آب برترین و سالم ترین نوشیدنی است، اما خیلی ها در روزهای گرم برای خنک شدن یا برای برطرف عطش اقدام به خرید و مصرف انواع نوشابه ها و مخصوصا ماءالشعیر می نمایند و آن را به آب ترجیح می دهند.

گذشته از مصرف این قبیل مایعات در مواقعی که بیرون از منزل هستیم، برخی افراد عادت نموده اند از ماءالشعیر به جای آب بعد از هر وعده غذایی استفاده نمایند. پس از مدتی این گروه متوجه می شوند که دچار اضافه وزن شده اند و شکم آورده اند. جالب است بدانید که برخلاف آنچه اغلب مردم می گویند، ماءالشعیر باعث شکم آوردن آنها نمی گردد. آنچه موجب جمع شدن این بافت چربی در بدن آنها شده است دریافت کالری مازاد بر احتیاج آنهاست. ماءالشعیر کالری قابل توجهی دارد، هر چند که این مقدار کالری از انواع دیگر نوشابه های کولادار کمتر است ولی ناچیز هم نیست. وقتی شما از ماءالشعیر به جای آب استفاده می کنید، درواقع در حال رساندن کالری به بدنتان هستید. این کالری های اضافه بر احتیاج بدن که به صورت چربی ذخیره می شوند، در آقایان در اطراف شکم جمع می گردد و در خانم ها در اطراف باسن و ران ها (و البته پس از آغاز دوره یائسگی، در اطراف شکم.)

اگر از هر منبعی بیش از انرژی مورد احتیاج بدن تان کالری دریافت کنید، تعادل ساده انرژی دریافتی و مصرفی بدن به هم می خورد و مازاد این کالری به صورت بافت چربی در بدن شما ذخیره می گردد. با مصرف ماءالشعیر روزانه حدود 120 تا 150 کیلوکالری اضافه بر آنچه می خورید دریافت می کنید، حالا محاسبه کنید این کالری اضافه در ماه معادل چه عددی خواهد شد؟ بله، درست حدس زدید! می گردد معادل یک کیلو چربی؛ که می تواند در ناحیه شکم شما که خودتان را به این نوشیدنی عادت داده اید، جمع گردد.

منبع:بانک مقالات فارسی

نویسنده: دکتر محمدرضا وفا

منبع: راسخون
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2008

به "ماءالشعیرو دلستر شکم می آورد" امتیاز دهید

1 کاربر به "ماءالشعیرو دلستر شکم می آورد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماءالشعیرو دلستر شکم می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید