ستون های غول پیکر سنگی در روسیه

به گزارش مجله گیتی رو، در سال 2008 این منظره عجیب، به همراه کلیسای جامع سنت باسیل (Saint Basil)، دریاچه بایکال (Baikal)، کوه ابروس (Ebrus)، دره چشمه های آب گرم، کاخ پیترهوف (Peterhof) و منطقه تاریخی (Mamayev Kurgan) مجسمه بزرگ شوروی به عنوان عجایب هفت گانه کشور روسیه اعلام شدند.

ستون های غول پیکر سنگی در روسیه

این ستون های سنگی غول پیکر، در شمال کوهستان اورال قرار گرفته اند. این صخره های ناهموار 30 تا 42 متری، با عنوان 7 مرد قوی شناخته می شوند و تا زمانی که شخصا به آنجا نروید یا عکسی از آنها در مقایسه با انسان نبینید، قادر به درک عظمت و بلندی آنها نخواهید بود.

براساس اطلاعات sevenwonders.org ، افسانه های محلی می گویند که این ستون ها در اصل گروهی از سامویدهای قوی هیکل (Samoyed)- گروهی از عشایر شمال سیبری که در دوران دیرینه سنگی اروپا می زیستند- بودند که برای غلبه بر مردم مانسی (Mansi) به آنجا رفتند. هنگامی که چشم آنها به کوه های مقدس مانسی افتاد، همه آنها به سنگ تبدیل شدند. در حالی که این افسانه داستانی گیرا و جالب دارد، علت علمی تر برای شکل گرفتن ستون ها این است که با توجه به قرارگیری این صخره ها روی تپه ای بادخیز، برای مدتی طولانی در معرض وزش بادهای سرد و خشن قطب شمال قرار گرفته اند و به این شکل درآمده اند.

اگر فکر می کنید که این ستون ها محل مناسبی برای سنگ نوردی هستند، کمی صبر کنید!

در حالی که این کار غیرممکن نیست، اما بالا رفتن از این صخره ها با توجه به ارتفاع زیاد و بدنه سست آنها، حتی برای حرفه ای ها هم چالشی جدی به شمار میرود. یکی دیگر از مسائل موجود این است که نزدیکترین جاده به این محل چیزی حدود 99 کیلومتر دورتر است. یعنی یا باید کل راستا را پیاده روی کنید و یا اگر توان اقتصادی دارید، هلیکوپتر اجاره کنید.

منبع: کجارو / mnn.com
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2013

به "ستون های غول پیکر سنگی در روسیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "ستون های غول پیکر سنگی در روسیه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستون های غول پیکر سنگی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید