برترین شهر های دنیا برای زندگی دانشجویی کدامند؟

به گزارش مجله گیتی رو، با انتشار رتبه بندی دانشگاه های دنیا در سال 2023 میلادی، بهترین شهر ها برای زندگی دانشجویی معین و رتبه بندی شدند.

برترین شهر های دنیا برای زندگی دانشجویی کدامند؟

به گزارش ایسنا، وب سایت رسمی نظام رتبه بندی کیواس آخرین نسخه بهترین شهر های دانشجویی از نظر دانشجویان فعلی را رتبه بندی کرد. ارزان بودن و مطلوب بودن شرایط شهر از علل انتخاب این شهر ها است.

شهر های برتر سال جاری عبارتند از سیدنی، توکیو، سئول و زوریخ، اما بار دیگر، رتبه اول به لندن رسیده است. لندن مرکز انگلیس، خانه بعضی از معتبهترین موسسات دانشگاهی جهان، از جمله کالج سلطنتی لندن و کالج دانشگاهی لندن است.

رتبه بندی بهترین شهر های دانشجویی سال 2023 میلادی از منظر نظام رتبه بندی کیواس، بهترین مقاصد شهری را برای دانشجویان بین المللی بر اساس طیف متنوعی از شاخص ها که در 6 دسته کلیدی گروه بندی شده اند، نشان می دهد.

هر شهر برتر این رتبه بندی باید بیش از 250 هزار نفر جمعیت داشته باشد و حداقل دو دانشگاه در جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های جهانی کیواس (QS) داشته باشد. محاسبات فعلی در نظام رتبه بندی کیواس نشان از آن دارد که 164 شهر واجد شرایط آنالیز بودند.

6 معیار اصلی این رتبه بندی شامل موارد ذیل است:

1- رتبه بندی دانشگاه های موجود در آن شهر و اینکه آن شهر در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان در نظام رتبه بندی کیواس، چند دانشگاه دارد؟ و اینکه این دانشگاه ها در آخرین رتبه بندی چقدر خوب عمل نموده اند؟

2- ترکیب دانشجویی؛ اینکه چه نسبتی از جمعیت شهر را دانشجویان تشکیل می دهند؟ چه تعداد دانشجوی بین المللی در این شهر ثبت نام نموده اند؟ شهر و کشوری که در آن واقع شده چقدر فراگیر است؟

3: مطلوب بودن شرایط شهر؛ آن شهر چقدر امن است؟ مقدار آلودگی در شهر چگونه است؟ چند نفر از پاسخ دهندگان به نظرسنجی دانشجویی کیواس تمایل داشتند در آن شهر تحصیل نمایند؟

4- فعالیت کارفرماها؛ اشتغال جوانان در شهر چگونه است؟ نظر کارفرمایان در خصوص فارغ التحصیلان پرورش یافته به وسیله دانشگاه های شهر چیست؟

5- توان مالی؛ هزینه تحصیل در دانشگاه های این شهر چقدر است؟ هزینه زندگی دانشجویان در شهر چقدر است؟

6- صدای دانشجویی؛ دانشجویان چه رتبه ای به محبت آمیز بودن شهر، پایداری، تنوع و موارد دیگر می دهند؟ چه نسبتی از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به زندگی خود در آن شهر ادامه می دهند؟

بر این اساس، 10 شهر برتر جهان برای دانشجویان بر اساس نظام رتبه بندی کیواس در سال 2023 میلادی به توضیح ذیل است:

1- لندن (انگلیس)

2- مونیخ (آلمان) و سئول (کره جنوبی) رتبه دوم مشترک

* هیچ دانشگاه حائز رتبه سوم نشد

4- زوریخ (سوئیس)

5- ملبورن (استرالیا)

6- برلین (آلمان)

7- توکیو (ژاپن)

8- پاریس (فرانسه)

9- سیدنی (استرالیا)

10- ادینبرو (اسکاتلند)

منبع: فرارو
انتشار: 28 مرداد 1402 بروزرسانی: 28 مرداد 1402 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2366

به "برترین شهر های دنیا برای زندگی دانشجویی کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهر های دنیا برای زندگی دانشجویی کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید