بستر ارتباطی مکاتبات دستگاه های اجرایی با مردم ایجاد شد

به گزارش مجله گیتی رو، به گزارش خبرنگاران، بهنام ولی زاده امروز در مراسم رونمایی از سامانه پیغام ایران به عنوان بستر ارتباطی مکاتبات دستگاه های اجرایی با مردم که توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران راه اندازی شده است، گفت: این سامانه جهت ارسال و دریافت الکترونیکی بدون واسطه اعلان ها و مکاتبات، همچنین پیغامک و کد دستوری بین دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی از یک سو و اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی دیگر ایجاد شده است.

بستر ارتباطی مکاتبات دستگاه های اجرایی با مردم ایجاد شد

وی با بیان اینکه بستر مکاتبات دولت با مردم به وسیله ماژول های مختلفی مانند کارپوشه ملی ایرانیان، سرشماره پیغامکی 4040 و کد دستوری ستاره 40 روی سامانه پیغام ایران فراهم شده است، گفت: این سامانه مطابق مستند قانونی جلسه 16 شورای اجرای فناوری اطلاعات با هدف تبادل داده بین مردم و دستگاه های اجرایی پیاده سازی شده و دستگاه ها ملزم هستند که تمامی پیغام های خود را به مردم به وسیله سرشماره 4040 ارسال نمایند.

ولی زاده با تاکید بر اینکه سامانه پیغام ایران به آدرس payam.iran.irبرای تمامی کاربران حقیقی، حقوقی و دستگاه های اجرایی به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: کاربران به وسیله مراجعه به وبگاه پیغام ایران، کد دستوری ستاره 40 و نیز درگاه کارپوشه می توانند با دستگاه های اجرایی مکاتبه نموده و خدمات دریافت نمایند. حتی در حال اتصال API های پیغام رسان های داخلی به این سامانه هستیم تا کاربران بتوانند مکاتبات خود با دستگاه های اجرایی را از این طریق دنبال نمایند.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در سال 98 که این سامانه فعالیت اولیه خود را شروع کرد، کارپوشه ملی ایرانیان حدود 372 هزار کاربر فعال داشت و 600 هزار تبادل بین 46 دستگاه اجرایی با مردم به ثبت رسید، ادامه داد: اما در نیمه اول سال 99 در این سامانه با 550 هزار کاربر فعال، تعداد نامه های ارسالی میان دستگاه های دولتی و مردم به 10 میلیون سند رسید و 65 دستگاه از این طریق مکاتبه کردند. در همین حال مطابق با آخرین آنالیز ها تا خاتمه سال 99 این سامانه بیش از 593 هزار کاربر فعال دارد و 60 میلیون دیتا به وسیله 82 دستگاه اجرایی بین مردم و دولت جابجا می گردد. تا به امروز 16.5 میلیون پیغامک نیز به وسیله این سامانه به مردم ارسال شده است.

ولی زاده گفت: لیست دستگاه های متصل به سامانه پیغام ایران و کد پیغامکی آنها در وبگاه پیغام ایران در دسترس است و هر کاربری که از دستگاه های دولتی پیغامی دریافت می نماید در صورتی که سرشماره این پیغامک 4040 باشد، می تواند مطمئن باشد که این پیغام جعلی نیست.

معاون سازمان فناوری اطلاعات در خصوص نحوه استفاده از خدمات کارپوشه و صندوق پست الکترونیک نیز گفت: کاربران با ورود به درگاه سامانه پیغام ایران می توانند برای استفاده از خدمات کارپوشه ثبت نام نموده و از قابلیت های این صندوق پست الکترونیکی استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1725

به "بستر ارتباطی مکاتبات دستگاه های اجرایی با مردم ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستر ارتباطی مکاتبات دستگاه های اجرایی با مردم ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید