با نورپردازی نمای ساختمان مشتری بیشتری جذب کنید!

به گزارش مجله گیتی رو، مردم می خواهند اوقات بیشتری از شب را خوش بگذرانند و دوست ندارند این حس خوش، از طریق تاریکی شب محدود شود. به همین علت روز به روز شاهد ساختمان های نورپردازی شده بیشتری هستیم.

با نورپردازی نمای ساختمان مشتری بیشتری جذب کنید!

اگر نورپردازی ساختمان ها وشهرها به خوبی انجام شود می تواند عامل جذب کننده توریست شود که منجر به درآمد اقتصادی برای شهرها خواهد شد.

نما، اولین فاکتور از هر ساختمان است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

اگر نورپردازی مناسبی برای ساختمان شما وجود نداشته باشد؛ انگار تمامی زحمات و هزینه ای که برای ساخت و مصالح نمای ساختمانتان صرف کرده اید؛ هدر رفته است.

پس صرف هزینه ای مناسب و شایسته برای نور پردازی نمای ساختمانتان کاری اساسی است که به کمک آن می توانید ملک خود را راحت تر به فروش برسانید یا اجاره دهید!

نورپردازی مدرن و هوشمند ساختمان

استفاده از نورپردازی مدرن وهوشمند به خلاقانه تر شدن و همچنین به ارتقا کیفیت نمای ساختمان ها در شب کمک به سزایی می کند. در تکنولوژی نورپردازی مدرن مصرف برق بسیار پایین تر و طول عمر بالاتری نسبت به نورپردازی سنتی دارد.

از قابلیت های نورپردازی هوشمند می توان به قابلیت برنامه ریزی آن اشاره کرد. که در هر لحظه نمای جدیدی را به بیننده نمایش می دهد.با نورپردازی مدرن و استفاده از نورهای رنگی در نمای ساختمان توجه ناظران زیادی را به خود جلب میکند. استفاده درست از عناصر نورپردازی مدرن میتواند به نام عناصر معماری در روشنایی روز هم کارایی داشته باشند.

نورپردازی نمای ساختمان

همان طور که از نگاه یک بیننده ، زیبایی نمای یک ساختمان در طول روز اهمیت فراوانی دارد، به همان میزان در شب، نورپردازی آن ساختمان اهمیت ویژه ای پیدا می کند. نورپردازی در مکان های مختلف اصول و روش های خود را دارد. از نورپردازی در نمای ساختمان ، هتل ها، بناهای تاریخی، موزه ها و نمایشگاه ها. متخصص نورپردازی علاوه بر محل قرار گیری چراغ ها، به نوع آنها، شدت نوری که دارند و رنگی که تولید می کنند هم توجه دارد و سعی در ایجاد توازن بین محیط و منبع نور دارد. همچنین یکی دیگر از مسائل این زمینه عدم تداخل نورهای یک محیط با محیط های اطراف آن است. مثلاً نورپردازی نمای یک ساختمان نباید باعث آزار و اذیت ساکنان آن شود و باید به نحوی ورود نور به داخل ساختمان گرفته شود. امروزه تنوع و توان نور دهی چراغ ها آنقدر زیاد شده که در حقیقت مسئله ای در تهیه و تامین نور نیست. بلکه تنظیم منابع نوری برای ایجاد محیط مناسب مسئله اصلی ست.

آمارها بر اساس سلیقه مشتریان، همواره حاکی از آن است که استفاده از منابع نوری با رنگ های سرد، بیشتر از رنگ های گرم بین مردم طرفدار دارد.

در نور پردازی راه پله ها، برای اینکه در شب مسئله ای برای قدم زدن نداشته باشید می توان از نورپردازی های سطحی در زیر پله ها استفاده کرد. در این مورد شیلنگ نورانی بهترین گزینه است.

شما می توانید با استفاده از نورپردازی یک محیط خسته کننده را به محیط آرامش بخش تبدیل کنید.

هر ساختمان تجاری پیروز نه تنها به جذابیت نیاز دارد بلکه باید در عملکرد و نشان دادن شاخصه های ساخت و ساز از جمله نورپردازی بسیار پیروز عمل کند. بسکمک از پیمانکاران ساخت وساز مجتمع های تجاری بر این عقیده هستند که هنر نورپردازی، اصلی کلیدی در پیروزیت و اعتبار یک مجتمع تجاری است که باید بر پایه اصولی کاملاً استاندارد پایه ریزی شود.

بهترین ابزار برای نورپردازی نما ، استفاده از لامپ های ال ای دی است.

چه از نظر طول عمر لامپ های LED و چه از نظر هزینه پایین

لامپ های LED این توانایی را دارند که نور بیشتری منتشر کنند و کیفیت بالا لامپ های LED وضوح بیشتری به دست می دهند.

نورپردازی منزل ویلایی

نور پردازی خانه ویلایی، دارای کارکرد زیباشناختی بوده و خانه را به یک فضای دلنشین تبدیل می کند . بدیهی است که وجود نور مناسب در یک فضا، احساس ترس یا ابهام افراد را از بین می برد. توجه داشته باشید گرم یا سرد بودن رنگ نور و کم یا زیاد بودن قدرت آن، نقش مهمی در احساس راحتی یک فضای مشخص در منزل ویلایی دارد. برای مثال، بهتر است برای اتاق یا بخش غذاخوری از نور ملایم و گرم و برای حمام، از نوری با ولتاژ پایین استفاده شود.

نورپردازی رستوران

-سبک رستوران،مدرن یا کلاسیک؟مسئله این است

یک رستوران مدرن و شیک از چراغ های روشنایی و نورپردازی امروزی استفاده می کند و یک رستوران با فضایی قدیمی و نوستالژیک نورپردازی رومانتیک و کلاسیک را انتخاب می کند .

گاهی اوقات با وجود یک غذای خوش طعم ،سرویس خوب و رفتار مودبانه کارکنان دیگر رغبتی به حضور دوباره در یک رستوران ندارید،زیرا شاید مکان مورد نظر بعضی از المان های مثبت یک رستوران خوب را رعایت کرده و داشته باشد اما فاقد یک نورپردازی مناسب است و با نورپاشی غیر اصولی خود به فکر و روان شما آرامش نداده است. تحقیقات نشان داده است عدم وجود یک نورپردازی درست و اصولی در رستوران موجب شده است بیشتر مشتریان رستوران را زود ترک گفته و تمایلی به بازگشت و حضور دوباره نداشته باشند.

در نورپردازی داخلی رستوران ها از نور رنگی مانند نور سبز،قرمز و یا ابی استفاده نکنید!

نورپردازی رنگی ،رنگ واقعی وسوسه انگیز غذا و اشتهای مشتری را از بین می برد، اما اگر به خاطر رنگ برند یا لوگو و یا رنگ های به کار رفته در دکوراسیون میل به استفاده از نور های رنگی دارید یا با رنگ های دیگر تلفیقش کنید یا از آن در نورپردازی تزیینی استفاده کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1845

به "با نورپردازی نمای ساختمان مشتری بیشتری جذب کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با نورپردازی نمای ساختمان مشتری بیشتری جذب کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید