گزینه های رویایی عربستان برای جانشینی رنار؛ 3 سرمربی مطرح دنیا فوتبال در فهرست

به گزارش مجله گیتی رو، فدراسیون فوتبال عربستان برای انتخاب سرمربی نو خود روی دو گزینه سرشناس دست گذاشته است.

گزینه های رویایی عربستان برای جانشینی رنار؛ 3 سرمربی مطرح دنیا فوتبال در فهرست

به گزارش خبرنگاران هروه رنار سرمربی فرانسوی تیم ملی فوتبال عربستان شب گذشته و پس از باخت 2 بر 1 این تیم در بازی محبت آمیز مقابل بولیوی از سمت خود استعفا کرد. رنار البته تا سال 2027 با سبزها قرارداد داشت ولی از مدتها پیش در پی جدایی از عربستان بود چرا که با تیم ملی فوتبال زنان فرانسه به توافق رسیده بود.

این مربی پس از استعفایش با انتشار پیامی نوشت: مربیگری تیم ملی عربستان برای من افتخار بزرگی است. از آگوست 2019، من این شانس را داشتم که بخشی جدایی ناپذیر از زندگی این کشور زیبا باشم. من شاهد رشد این تیم بوده ام و به جام دنیای شگفت انگیز و برد فراموش نشدنی مقابل آرژانتین دست یافتم. بسیار مفتخرم که توانستم پیشرفت و تصویر خوبی از فوتبال عربستان را به دنیایان نشان دهم. وقت آن است که به افقی دیگر پرواز کنم اما با این خاطرات حک شده در من.

با جدایی رنار، حدس ها برای انتخاب سرمربی نو عربستان شروع شده است. روزنامه الریاضیه از چهار گزینه جانشینی رنار رونمایی کرد.

این چهار گزینه عبارتند از ژرژ ژسوس سرمربی سابق بنفیکا که در حال حاضر در تیم فنرباغچه ترکیه کار می نماید، سعد الشهر مربی بومی، زین الدین زیدان و روبرتو مانچینی.

یاسر المسحل رئیس فدراسیون فوتبال عربستان روز گذشته خاطرنشان کرد که در تصمیم گیری برای انتصاب مربی نو دقت خواهد نمود و برای انتخاب نام جایگزین زمان کافی خواهد گذاشت.

یاسر اشاره نمود که ناصر لاریت فرانسوی مدیر فنی فدراسیون عربستان تصمیم دارد در فیفادی بعدی که در ماه ژوئن خواهد بود، به بازیکنان تیم ملی استراحت دهد چرا که نام سرمربی نو تا قبل از این ماه اعلام نخواهد شد.

مطرح شدن نام زیدان برای سرمربیگری در تیم ملی عربستان یادآور روزهایی است که گفته می شد این مربی در سال 2019 جایگزین کی روش در تیم ملی ایران می گردد. مازیار ناظمی سخنگوی وقت وزارت ورزش در آن مقطع زمانی مطلبی را در توئیتر خود با هشتگ زیدان، کلینزمن و مورینیو منتشر کرد و نوشت: با شکوه تر طلوع می کنیم! بزرگان مربیگری فوتبال دنیا در صف مذاکره با ایران.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 فروردین 1402 بروزرسانی: 9 فروردین 1402 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2310

به "گزینه های رویایی عربستان برای جانشینی رنار؛ 3 سرمربی مطرح دنیا فوتبال در فهرست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه های رویایی عربستان برای جانشینی رنار؛ 3 سرمربی مطرح دنیا فوتبال در فهرست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید