چین رزمایش ناو هواپیمابر خود در دریای چین جنوبی را تایید کرد

به گزارش مجله گیتی رو، چند روز پس از آنکه تایوان اعلام نمود ناو هواپیمابر و چند کشتی چینی در نزدیکی آب های این کشور دیده شده اند، نیروی دریایی چین تایید کرد که تنها ناو هواپیمابر این کشور رزمایش هایی را در دریای چین جنوبی انجام داده است.

چین رزمایش ناو هواپیمابر خود در دریای چین جنوبی را تایید کرد

با تور ارزان چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این ناو هواپیمابر ساخت شوروی با نام لیائونینگ و کشتی های همراهش در ساحل شرقی تایوان در یک رزمایش دریایی شرکت کردند؛ دولت چین گفته است که این رزمایش ها عادی بوده و براساس قوانین بین المللی اجرا شده است.

نیروی دریایی چین در بیانیه ای رسمی گفت، جنگنده های J-15 مستقر بر این ناو هواپیمابر در رزمایش های هوایی روز دوشنبه و در شرایط پیچیده دریایی شرکت کردند.

چین مدعی مالکیت بخش اعظم دریای چین جنوبی است و در عین حال، برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز مدعی بخش هایی از این دریا هستند.

ماه گذشته میلادی چین نخستین رزمایش خود با استفاده از مهمات جنگی را با به کار دریافت ناو هواپیمابر خود در نزدیکی تایوان انجام داد و در 25 دسامبر 2016 گفت که ناو لیائونیگ و ناوگانی از کشتی های همراهش این رزمایش را انجام داده اند. این اقدام باعث واکنش وزارت دفاع تایوان در 26 دسامبر 2016 شده و گفت که این ناو هواپیمابر و پنج کشتی همراه به 90 گره دریایی جنوب تایوان نزدیک شده و این اقدام باعث از سر گیر تنش ها میان دو کشور شده است.

ژاپن نیز گفت که کشتی های نیروی ارتش شش ناو جنگی نیروی دریایی چین شامل ناو لیائونینگ را که از جنوب تایوان عبور می نموده، رصد نموده اند. همچنین جنگنده ها و هلیکوپترهایی نیز از روی عرشه این ناو به پرواز درآمدند.

چین اخیرا بخاطر گشت های دریایی آمریکا در نزدیکی جزایر میائوکو که پکن مدعی مالکیت آنهاست، به شدت خشمگین شده است.

نیروی هوایی چین نیز در ماه جاری میلادی بر فراز دریای چین شرقی و جنوبی پروازهایی را ترتیب داد که باعث خشم ژاپن و تایوان شده است. دولت چین می گوید این رزمایش ها کاملا عادی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 535

به "چین رزمایش ناو هواپیمابر خود در دریای چین جنوبی را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین رزمایش ناو هواپیمابر خود در دریای چین جنوبی را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید