پیگیری نقض حقوق فعالان مالی و شرکت های محدوده منطقه آزاد ارس در اثر تحریم

به گزارش مجله گیتی رو، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر امور حقوقی و ثبت شرکت سازمان منطقه آزاد ارس گفت: هر یک از فعالان مالی و شرکت های فعال محدوده که بانک های خارجی از ارائه خدمات بانکی به آن ها خودداری نموده اند، اسناد و مدارک مربوطه را به معاونت مالی تحویل دهند.

پیگیری نقض حقوق فعالان مالی و شرکت های محدوده منطقه آزاد ارس در اثر تحریم

رسول داشاد با تاکید بر لزوم ارائه خدمات بانکی توسط بانک های خارجی به شرکت ها اظهار کرد: کلیه شرکت های فعال در محدوده منطقه آزاد ارس که بعد از تاریخ دوم خرداد ماه سال 98، بانک های خارجی به استناد تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران از ارائه خدمات بانکی خودداری نموده اند، اسناد و مدارک مربوطه شامل ثبت سفارش با مبدا خارجی، درخواست خرید کالا، توافقنامه خرید از شرکت های خارجی را به معاونت مالی و سرمایه گذاری تحویل دهند.

وی اضافه کرد: اهم این خدمات بانکی شامل معاملات و واردات دارو و وسایل پزشکی، مواد غذایی و کشاورزی، قطعات یدکی و تجهیزات و خدمات مسافربری می باشد.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد ارس، وی در انتها گفت: با توجه به طرح دعوی دولت جمهوری اسلامی ایران بر علیه ایالات متحده آمریکا در دیوان بین المللی دادگستری لاهه به دلیل نقض عهدنامه مودت، مدارک و اسناد پس از جمع بندی جهت بهره برداری به معاونت امور حقوقی رئیس جمهور ارسال می شود.

شایان ذکر است؛ قبلاً با توجه به پیگیری های به عمل آمده از ناحیه دولت در این خصوص حکم به محکومیت آمریکا صادر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1013

به "پیگیری نقض حقوق فعالان مالی و شرکت های محدوده منطقه آزاد ارس در اثر تحریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری نقض حقوق فعالان مالی و شرکت های محدوده منطقه آزاد ارس در اثر تحریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید