پیش بینی کاهش تولید و تقاضای نفت خام در آمریکا

به گزارش مجله گیتی رو، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت خام در این کشور در سال 2020 میلادی، بالغ بر 1.3 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داشت.

پیش بینی کاهش تولید و تقاضای نفت خام در آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه شنبه به وقت واشنگتن گفت که براساس پیش بینی های این سازمان، در سال 2020 تولید نفت خام در آمریکا 470 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

این اداره همچنین پیش بینی کرد که تقاضای برای نفت در آمریکا در سال جاری میلادی یک میلیون و 300 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا برای تقاضای دنیای برای نفت این است که در سال جاری میلادی با کاهش 5.6 میلیون بشکه روزانه، به 5 میلیون و 230 هزار بشکه در روز برسد و در عین حال گفت که این آمار هم برای ایالات متحده و هم برای دنیا در سال 2021 شاهد رشد خواهد بود.

تهدید رکود شدید در نتیجه همه گیری دنیای ویروس کرونا در حالی همچنان بر بازار دنیای سایه افکنده است که نزدیک به نیمی از جمعیت کره زمین با نوعی تعطیلی عمومی یا فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از سرایت بیشتر این بیماری درگیر هستند.

لیندا کاپوآنا رییس اداره اطلاعات انرژی آمریکا گفت: پیش بینی ما این است که بیشترین تاثیر محدویت های مرتبط با کووید19 بر تقضای سوخت مایع در آمریکا در سه ماهه دوم سال 2020 باشد و پس از آن در یک سال و نیم آینده با بازگشت تدریجی مسافرت ها و فرایند عادی بازار، این تاثیرات از بین برود.

وی گفت که در سه ماهه دوم سال 2020 مصرف بنزین در آمریکا به کمترین حد خود در 20 سال گذشته خواهد رسید.

به نوشته رویترز، تحلیل اطلاعات تولیدکننده های عمده نفت که در سراسر دنیا فعالیت دارند نشان می دهد که این شرکت ها با سقوط بی سابقه قیمت نفت در بازارهای دنیای، هزینه های سال 2020 خود را 25 درصد معادل 55 میلیارد دلار کاهش داده اند.

منابع آگاه به رویترز گفتند که انتظار می رود روسیه و عربستان در نشست روز پنجشنبه سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید نفت به منظور ایجاد زمینه برای افزایش قیمت دنیای این حامل انرژی توافق کنند؛ اگرچه این توافق مشروط به اقدام مشابه از سوی آمریکا است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیشتر در یک پیام توئیتری گفته بود که امیدوار است عربستان و روسیه 10 میلیون بشکه یا بیشتر از تولیدات نفتی شان را کاهش دهند.

قیمت نفت خام پس از عدم توافق اوپک با روسیه و کاهش قیمت ها توسط عربستان، بزرگ ترین سقوط را در نزدیک به 30 سال گذشته تجربه کرد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1033

به "پیش بینی کاهش تولید و تقاضای نفت خام در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی کاهش تولید و تقاضای نفت خام در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید