واکنش صنعاء به اذعان دولت مستعفی به شکست در جنگ یمن

به گزارش مجله گیتی رو، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به بیانیه دو مقام دولت مستعفی یمن که به شکست در جنگ یمن اذعان نموده اند، گفت صنعاء از روز اولین یقین به این امر داشت و بار ها گوشزد کرد.

واکنش صنعاء به اذعان دولت مستعفی به شکست در جنگ یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با گذشت هفت سال از جنگ یمن که نتیجه ای برای ائتلاف سعودی نداشته، احمد بن دغر رئیس شورای مشورتی یمن و عبدالعزیز جباری نائب رئیس مجلس دولت مستعفی یمن در بیانیه ای خواهان انتها فوری جنگ یمن شدند.

محمد عبدالسلام رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و سخنگوی انصارالله در واکنش به این بیانیه در توییتر نوشت: الحمدالله از روز اول یقین داشتیم که تجاوز (ائتلاف سعودی به یمن) محکوم به شکست است. حقیقت را ملت یمن گفتیم و اعلام کردیم که تجاوز فقط شر است و ابزارهایش را برای تحقق اهدافش بکار می گیرد، و اینکه منافع یمن در تشویق مداخله خارجی نیست بلکه در مقابله با آن است. سال های نبرد، درست بودن آنچه ملت یمن به سمت آن رفت را ثابت کرد و ملت یمن این جهت ادامه خواهد داد.

وی اضافه کرد: عطف به موارد فوق و با یقین به اینکه مقابله با ائتلاف و محاصره برای جلوگیری از قرار گرفتن یمن تحت قیمومیت ابدی خارجی لازم است دست مصاحبه را به سمت طرف های داخلی دراز کردیم و پنهان و آشکار از آن ها دعوت کردیم که برای حرف مشترک (یمن برای همه) بیایند، اما گوش هایشان کر بود، خنجر های کینه را به روی ملت گشودند و بر جنگ اصرار کردند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. این حملات نه تنها دستاوردی برای عاملان آن نداشته بلکه هزاران بی گناه را قربانی نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2012

به "واکنش صنعاء به اذعان دولت مستعفی به شکست در جنگ یمن" امتیاز دهید

1 کاربر به "واکنش صنعاء به اذعان دولت مستعفی به شکست در جنگ یمن" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش صنعاء به اذعان دولت مستعفی به شکست در جنگ یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید