هشدار وزیر محیط زیست آلمان درباره کمبود آب

به گزارش مجله گیتی رو، وزیر محیط زیست آلمان درباره کمبود آب در این کشور هشدار داده و خواستار اصلاح زیرساخت های لازم برای توزیع عادلانه آب شد.

هشدار وزیر محیط زیست آلمان درباره کمبود آب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، سونیا شولتز، وزیر محیط زیست آلمان از حزب سوسیال دموکرات درباره کمبود آب در آلمان هشدار داده و در گفتگو با یک رسانه چاپ این کشور گفت: در آینده این امری مسلم نخواهد بود که آب در همه جا فراوان باشد. تعادل قوی تری بین مناطق خشک و غنی از آب لازم است. وی همچنین به مشکل توزیع آب در آلمان اشاره کرد.

وزیر محیط زیست آلمان در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که در صورت کمبود آب اولویت هایی برای دسترسی به آب در آینده وجود دارد.

وی تأکید کرد نیاز افراد به آب آشامیدنی اولویت دارد و اولویت بندی برای استفاده های اساسی در بخش های کشاورزی و مالی و نیازهای اکولوژیکی هم قابل تصور است.

وزیر محیط زیست آلمان همچنین تأکید کرد که می خواهد انگیزه هایی ایجاد کند که مقادیر زیادی از آب در ساعات خارج از اوج مصرف مورد استفاده قرار گیرد.

در استراتژی ملی آب وزارت محیط زیست آلمان که قرار است روز سه شنبه ارائه شود از گسترش زیرساخت های مربوط به آب حمایت شده است. بر این اساس شهرداری ها و نهادهای تأمین کننده آب باید در سطح فوقِ منطقه ای همکاری نزدیک تری داشته و در انجمن های منطقه ای به هم بپیوندند.

وی با اشاره به اینکه هزینه های مربوط به مدیریت آب بیش از 3 میلیارد یورو در سال است گفت که در آینده ایالات هم باید در این امر مشارکت کنند و بخش عمده ای از تأمین مالی در این زمینه باید بر عهده تأمین کنندگان آب و شهرداری ها باشد.

ر

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1765

به "هشدار وزیر محیط زیست آلمان درباره کمبود آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر محیط زیست آلمان درباره کمبود آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید