هشدار نخست وزیر کانادا درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

به گزارش مجله گیتی رو، نخست وزیر لیبرال کانادا روز آدینه به همراه سران کشورهای دنیا به انگلیس درباره خروج از عضویت از اتحادیه اروپا هشدار داد.

هشدار نخست وزیر کانادا درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی پالیتیکس هوم، جاستین ترودو گفت: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جهت سازنده ای برای این کشور نخواهد بود و ممکن است موجب از دست رفتن نفوذ این کشور در صحنه جهانی گردد.

به گفته ترودو، انگلیس همواره نفوذ داشته و این قدرت با عضویت در اتحادیه اروپا آشکارا تقویت شده است.

وی اضافه کرد: به نظر من، وضع ما همواره هنگامی که با یکدیگر تا سرحد امکان همکاری نزدیک داشته ایم، بهتر بوده است و به نظر نمی رسد که جدایی طلبی یا اختلاف، جهت سازنده ای برای کشورها باشد.

ترودو با اشاره به این که یکپارچگی بیشتر، جهتی به سوی کامیابی بیشتر است، اضافه کرد: ما روابط خوبی با اروپای قوی و متحد داریم و امیدواریم که این روابط ادامه یابد.

او گفت: با اینکه بعضی از حامیان اصلی خروج انگلیس از عضویت اتحادیه اروپا، به قرارداد تجاری کانادا با اتحادیه اروپا به عنوان روش بالقوه و جانشینی برای روابط انگلیس با این نهاد پس از ترک عضویت آن اشاره می نمایند، اما در دستیابی به توافق سریع در این باره تردید وجود دارد.

باراک اوباما رییس جمهوی آمریکا نیز ماه گذشته (آوریل) از مردم انگلیس خواست که در همه پرسی ماه ژوئن به ادامه عضویت در اتحادیه اروپا، رای دهند.

سران کشورهای هند، آلمان و چند کشور اروپایی نیز گفته اند که ترجیح می دهند که مردم انگلیس به باقی ماندن در اتحادیه اروپا رای دهند.

بر اساس یک آنالیز تازه، باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا تا سال 2013 میلادی 13 میلیارد و 900 میلیون پوند به اقتصاد لندن خواهد اضافه کرد و 75 هزار شغل تازه در این شهر ایجاد خواهد نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 449

به "هشدار نخست وزیر کانادا درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نخست وزیر کانادا درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید