نمونه گیری از بیماران کرونایی توسط روبات

به گزارش مجله گیتی رو، شیوع بیماری کرونا در جهان، سلامت کادر درمان اعم از پزشکان، پرستاران و افراد شاغل در آزمایشگاه های طبی را به خطر انداخته و تا به امروز تعداد زیادی از این افراد جان خود را از دست داده اند. به همین دلیل هم متخصصان علوم روباتیک وارد عمل شده اند تا بخش زیادی از این امور توسط روبات ها انجام شود و کادر درمان کمتر در معرض خطر مستقیم ویروس قرار بگیرند.یکی از جدی ترین مسائل کادر درمان، نمونه گیری از افرادی است که همه علائم بیماری را دارند و به احتمال بسیار زیاد به کرونا مبتلا هستند.

نمونه گیری از بیماران کرونایی توسط روبات

سرعت انتشار کووید 19 بسیار بالاست و می تواند پزشک را با وجود رعایت همه موارد ازجمله ماسک، عینک و شیلد، تا درصد بالایی مبتلا کند به همین دلیل هم دانشمندان مؤسسه کره ای KIMM با همکاری محققان دانشگاهی، روباتی برای نمونه گیری از حلق و بینی بیماران کرونایی طراحی کرده اند. البته این روبات هنوز در مرحله آزمایشی واقع شده است ولی محققان تلاش دارند تا هرچه زودتر آن را به مرحله تولید برسانند. تنها کافی است بیمار روی صندلی بنشیند و پیشانی و چانه اش را در جای معین شده قرار دهد. کادر درمان می توانند برای نمونه گیری در اتاقی دیگر حاضر شوند و همه لحظات را از طریق تصاویر ویدئویی ببینند.

کادر درمان با دستگاهی که شبیه joystick در بازی های کامپیوتری است روبات را راهنمایی می کنند تا سواب یکبار مصرف را برای نمونه گیری به حلق و بینی بیمار وارد کند. همچنین کادر درمان می توانند با کمک یک وسیله میله ای شکل که به کامپیوتر متصل است با روبات ارتباط بگیرند تا سواب را به دهان یا بینی بیمار وارد کرده یا از آن خارج کند. به این ترتیب هیچ نگرانی وجود ندارد که احتمالاً روبات فشار بیش از حد به حلق یا بینی وارد کند، چراکه یک اپراتور انسانی در تمام لحظات با روبات همراه است بدون اینکه در کنار بیمار قرار بگیرد و آلوده شود.

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1200

به "نمونه گیری از بیماران کرونایی توسط روبات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمونه گیری از بیماران کرونایی توسط روبات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید