نخست وزیر چین خواستار افزایش همکاری مالی با هند شد

به گزارش مجله گیتی رو، خبرنگاران: نخست وزیر چین در گفت وگو با صاحبان صنایع و تجار هندی خاطرنشان کرد که این دو کشور باید دارای پیوند های مالی قوی تری باشند.

نخست وزیر چین خواستار افزایش همکاری مالی با هند شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ لی کگیانگ، نخست وزیر چین، امروز (سه شنبه) اعلام نمود که هر دو کشور دارای بازارهایی بسیار بزرگ و پتانسلی قوی برای رشد هستند.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد که قدرت هر کشور مکمل قدرت دیگری بوده و اینکه تقویت همکاری مالی می تواند منجر به رشد هر دو کشور گردد.

لی در حال سخنرانی برای گروهی از تجار در دهلی نو بود. وی قرار است امروز برای مدیران عامل شرکت های بمبئی نیز سخنرانی کند.

تنها چند هفته پس از درگیری شدید مرزی میان چین و هند نخست وزیر جدید چین به عنوان اولین سفر خارجی خود هند را برگزید تا بدین وسیله به کوشش برای ازبین بردن اختلافات مرزی ده ها ساله میان دو کشور تسریع بخشد و بر گسترش روابط مالی میان این دو قطب مالی جهان تاکید کند.

وی طبق برنامه اعلام شده روز یکشنبه راهی دهلی شده و تا امروز (سه شنبه) در هند حضور داشته و با مقامات این کشور به مذاکره و گفت و گو خواهد پرداخت. دولت چین اعلام نمود انتخاب هند از سوی لی کگیانگ، نخست وزیر این کشور به عنوان اولین مقصد سفر خارجی وی بیانگر اهمیت هند برای این کشور و تمایل پکن برای گسترش روابط با دهلی است.

در روز 6 می، هند و چین توافق کردند که نیروهای نظامی خود را از مناطق مرزی در هیمالیا عقب کشیده و مناقشات مرزی خود را که در آوریل و متعاقب ورود سربازان چین به منطقه غرب هیمالیا، شروع شد را حل و فصل نمایند.

روابط هند و چین از سال 1962 یعنی زمانی که در مناطق لاداخ و آرونچال پرادش در هیمالیا به جنگ پرداختند دچار تنش شد.

از سال 1962 تاکنون، دو طرف 15 دور مذاکره برای حل و فصل مناقشات مرزی خود برگزار نموده اند اما به راه حلی قطعی در این باره دست نیافته اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 599

به "نخست وزیر چین خواستار افزایش همکاری مالی با هند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر چین خواستار افزایش همکاری مالی با هند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید