مسکو قصد تلطیف فضای دستور کار نشست پوتین و بایدن را ندارد

به گزارش مجله گیتی رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی با تاکید بر اهمیت ملاقات رؤسای جمهور آمریکا و روسیه، گفت که با اینحال، اهمیت این ملاقات منجر به تلطیف فضای دستور کار ملاقات دو طرف با یکدیگر نخواهد شد.

مسکو قصد تلطیف فضای دستور کار نشست پوتین و بایدن را ندارد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس این گزارش، پسکوف گفت: طبیعتاً کسی به دنبال تلطیف دستور کار در این نشست پیش رو (میان پوتین و بایدن) نیست. ما فکر می کنیم که همچنان انجام خود نشست امری مهم است.

وی همچنین تاکید نمود که آماده سازی فضا برای انجام نشست در دست اقدام است و با اینحال، از اظهار نظر در خصوص سخنان اخیر سرگئی ریابکوف که پیشتر گفته بود احتمالاً واشنگتن طی روزهای آینده سیگنال های ناخوشایندی از سوی مسکو دریافت خواهد نمود، امتناع کرد و گفت که این موارد به وزارت خارجه روسیه مربوط است.

گفتنی است سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته گفت که دستور کار ملاقات پوتین و بایدن لزوماً همپوشانی با یکدیگر نخواهد داشت، اما مسکو حاضر است در خصوص مسائلی که واشنگتن در خصوص آنها نگرانی دارد جوابگو باشد .

وی همچنین شرح داد: آمریکایی ها باید با این فرض به پیش بروند که سیگنال هایی از جانب مسکو دریافت خواهند کرد - و من اینجا در خصوص ملاقات در بالاترین سطح صحبت نمی کنم - نمی دانم چطور پیش خواهد رفت، به ویژه اینکه شاید روزهای آینده برای آنها ناخوشایند باشد .

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1766

به "مسکو قصد تلطیف فضای دستور کار نشست پوتین و بایدن را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو قصد تلطیف فضای دستور کار نشست پوتین و بایدن را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید