ماکرون خواستار تشکیل هرچه سریعتر کابینه جدید لبنان شد

به گزارش مجله گیتی رو، رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با میشل عون رئیس جمهور لبنان بر ضرورت تشکیل هر چه سریعتر کابینه جدید این کشور تاکید کرد.

ماکرون خواستار تشکیل هرچه سریعتر کابینه جدید لبنان شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از المنار، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز جمعه با میشل عون رئیس جمهور لبنان تماس تلفنی برقرار کرد.

کاخ الیزه در بیانیه ای گفت که ماکرون در این تماس تلفنی خواستار تشکیل هرچه زودتر دولت جدید لبنان به ریاست سعد الحریری شد.

در این بیانیه آمده که طرف فرانسوی تاکید کرده که لبنان با تشکیل سریع دولت جدید، نیازی مبرم به آغاز اجرای اصلاحات دارد، تا جامعه جهانی بتواند به لبنان کمک کند.

ماکرون در پی انفجار بندر بیروت دو بار به لبنان سفر و با مسئولان لبنانی درباره اجرای طرح فرانسه برای آنچه که ایجاد اصلاحات در لبنان خواند، گفت وگو کرد.

رئیس جمهور فرانسه در این طرح خود جدول زمانی برای انجام آنچه که اصلاحات در لبنان خواند، مشخص کرد و گفت که این برنامه اصلاحی باید تا ماه اکتبر سال جاری (ماه گذشته میلادی) آغاز شود، اما این طرح تا به امروز به دلیل شکست مصطفی ادیب در تشکیل دولت جدید و مامور شدن مجدد سعد الحریری به جای ادیب با شکست روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1384

به "ماکرون خواستار تشکیل هرچه سریعتر کابینه جدید لبنان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون خواستار تشکیل هرچه سریعتر کابینه جدید لبنان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید