فعال شدن سازمان پنبه و دانه های روغنی در وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش مجله گیتی رو، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از فعال شدن سازمان پنبه و دانه های روغنی در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

فعال شدن سازمان پنبه و دانه های روغنی در وزارت جهاد کشاورزی

محمد جواد عسکری در حاشیه بازدید از برداشت پنبه با دستگاه مکانیزه برداشت پنبه در شهرستان داراب با بیان اینکه کشور ما سالانه به بیش از 160 هزار تن پنبه وش نیاز دارد گفت: در حال حاضر تولید پنبه در کشور حدود 100 هزارتن است که ما 60 هزار تن پنبه را وارد می کنیم.

نماینده شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت حمایت جهاد کشاورزی و دولت در خصوص اجرای کشت های قراردادی و مکانیزه کردن کشت پنبه و خرید تضمینی این محصول ما تا دوسال آینده در کشت محصول پنبه به خودکفایی خواهیم رسید.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در جهت کمک به کشاورزان و صنعت پنبه با هماهنگی اجرا شده با رئیس جمهور و وزارت جهاد کشاورزی به زودی سازمان پنبه و دانه های روغنی در وزارت جهاد کشاورزی با هدف حمایت از پنبه کاران فعال خواهد شد.

او، از جمله دلایل افزایش تولید پنبه را نیاز کشور به الیاف، روغن و خوراک دام عنوان نمود و اضافه کرد در حال حاضر 90 درصد روغن مورد نیاز کشور را وارد میکنیم که با افزایش تولید پنبه به رفع سه مشکل کشور در زمینه تولید الیاف، روغن و خوراک دام کمک خواهد شد.

عسکری با بیان اینکه در مرحله اول استان هایی که با توجه به شرایط اقلیمی توان افزایش ظرفیت تولید پنبه را دارند حمایت کنیم اضافه کرد: مشوق هایی نیز برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر در شهرستان داراب بیش از 7 هزار هکتار به کشت پنبه اختصاص داده شده که کارشناسان جهاد کشوری پیش بینی میکنند امسال بیش از 23 هزار تن وش پنبه تولید و تحویل مراکز خرید شود.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 29 آبان 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2251

به "فعال شدن سازمان پنبه و دانه های روغنی در وزارت جهاد کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال شدن سازمان پنبه و دانه های روغنی در وزارت جهاد کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید