سکوت پروژه تجاری اداری هلال شکست

به گزارش مجله گیتی رو، خبرنگاران/خراسان جنوبی با رایزنی های استاندار خراسان جنوبی و برطرف بخشی از مسائل پیش روی پروژه تجاری- اداری هلال، سکوت طرح در هم شکسته و عملیات اجرا شروع شده است.

سکوت پروژه تجاری اداری هلال شکست

مجتمع تجاری- اداری هلال از مهم ترین پروژه های جمعیت هلال احمر در خراسان جنوبی بوده که عملیات احداث آن در شش طبقه با زیربنای 15 هزار و 750 متر مربع در سال 91 شروع شد.

اگرچه مدیر وقت جمعیت هلال احمر استان مدت زمان اجرای طرح را ظرف مدت سه سال اعلام نموده بود، اما با بروز موانعی و مسائلی با پیشرفت فیزیکی 85 درصدی سکوت اختیار نموده و برای مدت هشت سال بر پیکره نیمه تمامش ماندگار شد.

به گزارش خبرنگاران، تا به امروز در برهه های مختلف در قالب بازدیدهای مسئولان کشوری و برگزاری جلسات، رایزنی های زیادی در راستای برطرف موانع موجود اجرا شده که نتایج قابل قبولی حاصل نشد.

هرچند مسئولان استانی بر اهمیت احداث و اتمام پروژه تاکید دارند، اما تا به امروز گام های برداشته شده در راستای برطرف مسائل پیش روی طرح موثر نبوده و باعث طلسم هشت ساله پروژه شده بود.

طلسم شکسته شد

حمید ملانوری، استاندار خراسان جنوبی در اولین روزهای نشست بر سکوی مدیریتی استان، طی دیداری با رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به بیان مسائل پیش روی پروژه های نیمه تمام هلال احمر در استان پرداخت تا گره مسائل گگردده گردد.

همچنین در طی هفته جاری جلسه ای با حضور استاندار، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری هلال احمر، شهردار و رئیس شورای شهر بیرجند و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان برگزار گردید تا فرایند حل مشکل به باد فراموشی سپرده نگردد.

با رایزنی های این مقام مسئول طلسم پروژه شکسته شد و به دنبال توافق ایجاد شده مابین هلال احمر و شهرداری برای تامین پارکینگ، عملیات احداث طرح شروع شده و این مهم تا یک سال دیگر به اتمام می رسد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروژه های نیمه تمام جمعیت در استان بیان نمود: ساختمان اداری، تجاری هلال و ساختمان ستادی، امدادی هلال احمر استان برای تکمیل و افتتاح به اعتبارات ویژه احتیاج دارد.

ملانوری با اشاره به سرمایه گذاری ها و هزینه های هنگفت این پروژه، اضافه نمود: تکمیل فاز اول ساختمان ستادی هلال احمر احتیاجمند 10 میلیارد تومان اعتبار است.

ضرورت توجه به تجهیز پایگاه های امدادی

وی با اشاره به شرایط پایگاه های امداد جاده ای استان اظهار کرد: تأمین تجهیزات و امکانات، خودروهای نجات و آمبولانس و شارژ انبارهای موجود از مهمترین احتیاجهای این پایگاه ها بوده که احتیاجمند توجه و آنالیز است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از جمعیت هلال احمر خواهانیم در راستای تکمیل و تجهیز پایگاه های امداد و نجات نیمه کاره از هیچ تلاشی دریغ نکند.

ملانوری، خواهان توجه ویژه به احداث پایگاه امداد کوهستان در محدوده بند دره بیرجند شد و گفت: این طرح از جمله مطالبات مهم استان بوده که اجرای آن احتیاجمند عنایت ویژه متولیان است.

هزینه احداث پارکینگ تامین می گردد

ابراهیم تقی زاده، رئیس شورای اسلامی بیرجند با اشاره به مشکل پارکینگ پروژه تجاری- اداری هلال بیان نمود: مقرر شده هزینه های احداث پارکینگ توسط شرکت سرمایه گذاری هلال احمر تامین گردد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده پیشنهادات شهردار بیرجند و شرکت سرمایه گذاری هلال احمر ظرف مدت یک هفته پیرامون نحوه تامین پارکینگ و نحوه پرداخت هزینه ها برای آنالیز و تصمیم گیری به شورای شهر ارسال گردد.

تقی زاده یادآور شد: هزینه های پروانه ساختمانی و کمیسیون ماده 100 و میزان و نحوه پرداختی بعد از تصمیم گیری شورا اعلام خواهد شد.

امید است با همکاری هر چه بیشتر از سوی دستگاه های متولی، این پروژه هر چه زودتر به مرحله افتتاح برسد چراکه با اتمام این طرح یاری شایانی به رشد و توسعه مالی و ایجاد اشتغال در استان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1446

به "سکوت پروژه تجاری اداری هلال شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوت پروژه تجاری اداری هلال شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید