سفر عمان بسیار خوب و پربار بود، رشد 27درصدی گردشگری در سال 1398

به گزارش مجله گیتی رو، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: در سفر به عمان موضوع ارتقای گردشگری و لغو ویزا مورد آنالیز نهاده شد.

سفر عمان بسیار خوب و پربار بود، رشد 27درصدی گردشگری در سال 1398

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز چهارشنبه 8 آبان 98 در حاشیه جلسه هیئت دولت با اعلام این مطلب افزود: یکی از کشورهایی که جزو بازار هدف گردشگری ایران است و لغو ویزا یک طرفه نیز با این کشور را داشته ایم، عمان است، با اقداماتی که انجام شد گردشگری میان دو کشور ارتقا پیدا کرد و شاهد هستیم که گردشگران سلامت عمان بیش از پیش به ایران سفر می نمایند.

او ادامه داد: با دعوت وزیر گردشگری عمان، سفری به این کشور داشتیم که در این سفر موضوعات مختلفی مورد بحث و آنالیز نهاده شد، تسهیل گردشگری بین دو کشور یکی از موضوعاتی بود که مورد بحث نهاده شد، همچنین تفاهم نامه ای برای ارتقای روابط گردشگری بین ایران و عمان در این سفر به امضا رسید، دو طرف توافق کردند که جهت برای گردشگران ایرانی و عمانی برای سفر به دو کشور تسهیل گردد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید نمود: تبلیغات گردشگری یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این تفاهم نامه به آن اشاره شده است، موضوع لغو ویزا عمان برای گردشگران ایرانی هم در این سفر مطرح و مقرر شد مسئولان عمانی این موضوع را پیگیری نمایند و یاری نمایند تا این اتفاق بیفتد، تاکید ما بر این بود که اگر لغو ویزا ممکن نیست به واسطه همکاری ها و جلساتی که عمانی ها در منطقه دارند، می تواند هزینه ویزا برای ایرانی ها صفر گردد یا کاهش پیدا کند که مقرر شد در این حوزه نیز پیگیری های لازم انجام گردد.

مونسان افزود: در حوزه صنایع دستی هم مذاکراتی با طرف عمانی صورت گرفت و مقرر شد، نمایشگاهی دائمی با همکاری عمانی ها در این کشور داشته باشیم، چراکه مردم این کشور علاقه بسیار زیادی با صنایع دستی ایرانی دارند.

او اظهار کرد: سفر به عمان بسیار خوب و پربار بود و امیدواریم با توجه به برنامه های مشترکی که با این کشور در پیش داریم، گردشگری با عمان ارتقا پیدا کند. بخش زیادی از گردشگران سلامت ایران از کشور عمان هستند، همچنین بخشی از گردشگران مذهبی عمان هم ایران را به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب می نمایند و به تازگی گردشگری طبیعت ایران هم مورد توجه عمانی ها نهاده شده است، مقاصد جدید گردشگری ایران در این سفر به عمانی ها معرفی گردید و امیدواریم در آینده شاهد حضور گردشگران ترکیبی بیشتری از عمان باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید نمود: موضوع مهم دیگری که در این سفر مورد بحث و آنالیز نهاده شد، تورهای ترکیبی ایران و عمان بود، به ویژه در حوزه گردشگری دریایی چراکه کشتی های کروز بسیاری عمان را به عنوان مقصد خود انتخاب می نمایند و مقرر شد عمان یاری کند ادامه جهت این کشتی های کروز بنادر ایران باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه با اشاره به وضعیت گردشگری کشور گفت: حدود 27درصد وضعیت گردشگری ما نسبت به سال گذشته رشد داشته است و امید داریم که سال جاری از مرز 10میلیون گردشگر ورودی عبور کنیم.

او ادامه داد: خوشبختانه در شش ماهه اول سال 98 حدود 5میلیون نفر گردشگر ورودی داشته ایم و با وجود شرایط تهدیدنماینده گردشگری که مؤلفه های بسیار زیادی برای آن وجود دارد، پیروز شدیم که آمار بسیار خوبی را در این زمینه به دست آوریم.

مونسان در پاسخ به سوالی در خصوص ثبت ملی شخصیت های شاخص، توضیح داد: ما ثبت میراث ملموس و ناملموس را داریم که در بخش میراث ناملموس، آداب و سنن به ثبت می رسد و تاکنون ثبت کردن شخصیت های تاریخی مطرح نبوده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: آثار تاریخی به جامانده از شخصیت ها را می توانیم ثبت کنیم که به خوبی این کار در جریان است و از حداکثر سهمیه خود در این زمینه استفاده می کنیم و اخیراً با اقدامات ابتکاری که اجرا شده، به صورت زنجیره ای از این ثبت استفاده می کنیم اما تاکنون درباره ثبت شخصیت های تاریخی موضوعیتی نداشته ایم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 494

به "سفر عمان بسیار خوب و پربار بود، رشد 27درصدی گردشگری در سال 1398" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر عمان بسیار خوب و پربار بود، رشد 27درصدی گردشگری در سال 1398"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید