سخنگوی نیروهای حفتر: ترکیه هفته ای 300 الی 400 نیرو به لیبی اعزام می نماید

به گزارش مجله گیتی رو، سخنگوی نیروهای وابسته به خلیفه حفتر مدعی شد که دولت ترکیه با هواپیما و کشتی های غیر نظامی در حال اعزام عناصر وابسته به خود به لیبی است.

سخنگوی نیروهای حفتر: ترکیه هفته ای 300 الی 400 نیرو به لیبی اعزام می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، احمد المسماری سخنگوی نیروهای وابسته به خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی امروز (یکشنبه) ضمن متهم کردن ترکیه به انتقال هزاران شبه نظامی به لیبی، از کشته شدن تعدادی از نیروهای ارتش این کشور اطلاع داد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، او که در قاهره مقابل خبرنگاران سخن می گفت، مدعی شد: اردوغان به طور هفتگی 300 الی 400 مزدور را به غرب لیبی اعزام می نماید و انتقال تروریست ها با هواپیماها و کشتی های غیر نظامی صورت می گیرد.

المسماری همچنین گفت که بعضی از این کشتی ها با پرچم دیگر کشورها وارد ساحل لیبی می شوند و نیروهای وابسته به خلیفه حفتر یک کشتی را با پرچم لبنان رصد نموده اند.

بنابر ادعای این مقام وابسته به خلیفه حفتر، تا به امروز نزدیک به 1000 افسر ارتش ترکیه و 7500 شبه نظامی آموزش دیده از سوریه به لیبی اعزام شده اند و نیروهای شرق لیبی در روزهای گذشته با هدف قرار دادن پایگاه معیتیقه که نیروهای ترکیه در آن مستقر هستند، تعدادی از نظامیان این کشور و شبه نظامیان وابسته بار کشته اند.

سخنگوی نیروهای وابسته به خلیفه حفتر همچنین از ساخت پایگاهی برای عناصر وابسته به ترکیه در نزدیکی مرز تونس اطلاع داد و مدعی شد که در صورت شکست آن ها در طرابلس، قرار است که به این پایگاه منتقل شوند.

مجلس ترکیه در 12 دی ماه با اعزام نیرو به لیبی و ارسال یاری های تسلیحاتی و لجستیکی به دولت وفاق ملی (مستقر در طرابلس) موافقت کرد و از آن پس ترکیه در کنار اعزام نیروهای مستشاری خود، دست به آموزش عناصر مسلح در شمال سوریه برای نبرد در لیبی زده است.

در تاریه 17 اسفند ماه نهاد موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه بیان نمود که ترکیه تا کنون 4750 مزدور را از سوریه به لیبی اعزام نموده است و همچنان به جذب و آموزش آن ها ادامه می دهد. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 971

به "سخنگوی نیروهای حفتر: ترکیه هفته ای 300 الی 400 نیرو به لیبی اعزام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی نیروهای حفتر: ترکیه هفته ای 300 الی 400 نیرو به لیبی اعزام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید