دو نفتکش ایرانی در حال دور زدن آفریقا برای رساندن بنزین به ونزوئلا

به گزارش مجله گیتی رو، موسسه ریسینیتو اکون اظهار داشت که دو نفتکش ایرانی در حال دور زدن آفریقا برای رساندن بنزین به ونزوئلا هستند.

دو نفتکش ایرانی در حال دور زدن آفریقا برای رساندن بنزین به ونزوئلا

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش رویترز، این دو نفتکش به نام های فارست و فورچون هر کدام 300 هزار بشکه بنزین از بندر عباس طی ماه گذشته بارگیری نموده و منابع مطلع می گویند، در حال انتقال این محموله به ونزوئلا هستند.

کمبود حامل های انرژی در ونزوئلا در روز های گذشته به خاطر پایین بودن سطح فراوری در این کشور آمریکای لاتین بدتر شده و حالا صف های طولانی برای دریافت سوخت در پمپ بنزین های این کشور ایجاد شده و احتیاج ونزوئلا به واردات روز به روز بیشتر می گردد.

ایران در ماه می و ژوئن نخستین گروه نفتکش خود را برای صادرات بنزین به ونزوئلا ارسال کرد. این سومین بار است که ایران طی ماه های گذشته بنزین به ونزوئلا ارسال می نماید. دفعه قبل بنزین ایران توسط 4 نفتکش یونانی در حال انتقال به ونزوئلا بود که توسط آمریکا ضبط شد.

فارست و فورچون البته هنوز مقصدی برای محموله خود تعیین ننموده اند، اما انتظار می رود در روز های به جامانده از ماه جاری وارد ونزوئلا شوند.

برخلاف این دو نفتکش یک نفتکش سوم که ماه پیش از بندر عباس بارگیری کرد تجهیزات ناوبری خود را خاموش نموده و همین امر باعث شده تا رهگیری آن مشکل گردد.

منابع مطلع می گویند: با آنکه هنوز تعیین نیست جهت حرکت این کشتی از کجا خواهد بود، اما محموله آن در حال انتقال به ونزوئلاست.

دو منبع مطلع می گویند که این سه کشتی پیشتر برای دریافت مجوز برای عبور از کانال سوئز با مقامات این کانال مخابره نموده اند، اما در زمان بندی مقرر از این کانال عبور نکردند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1213

به "دو نفتکش ایرانی در حال دور زدن آفریقا برای رساندن بنزین به ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو نفتکش ایرانی در حال دور زدن آفریقا برای رساندن بنزین به ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید