خبرنگاران رشد 2 برابری تشکل های مردم نهاد خراسان شمالی

به گزارش مجله گیتی رو، بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: شمار تشکل های مردم نهاد این استان در پنج سال اخیر با حمایت های دولت به 193.7 درصد افزایش یافته است.

خبرنگاران رشد 2 برابری تشکل های مردم نهاد خراسان شمالی

محمدتقی آریان روز سه شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: شمار تشکل های مردم نهاد استان در سال 95 تنها 144 تشکل بود که این رقم در این سال ها فرایند رو به افزایش داشته است و اکنون 279 تشکل مردم نهاد در این استان فعالیت دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: تشکل های مردم نهاد و تشکل های محلی در سطح استان در حوزه های مختلف زیست محیطی، فرهنگی، آموزشی، درمانی، خیریه ای، پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و امور جوانان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه 221 تشکل مردم نهاد و محلی استان در دولت تدبیر و امید مجوز فعالیت دریافت نموده اند، گفت: دستگاه های صادر نماینده مجوز برای فعالیت تشکل های مردمی شامل استانداری، فرمانداری، بخشداری، اداره کل بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان هستند که با سرعت بخشیدن در صدور مجوز فعالیت، گروه های مردمی را در جهت خدمت به همنوع سوق می دهند.

وی اعلام نمود: سازمانهای مردم نهاد استان در حوزه های مختلف از جمله جمع آوری یاری های مومنانه، توانمندسازی ساکنان مناطق کمتر برخوردار، یاری به توسعه فعالیت های بهداشتی و درمانی، حفظ و حراست از محیط زیست، مسائل فرهنگی و اجتماعی نقش مهم و مفیدی را ایفا می نمایند.

آریان گفت: حمایت دولت از تشکل های مردم نهاد، علاوه بر کاهش فاصله بین مردم و حاکمیت به کوچک سازی حجم دولت و بهبود کیفیت و خدمات برای افراد نیازمند یاری می نماید.

وی گفت: یاری به دولت در پیشگیری و مقابله با کووید 19 با ایجاد ستادهای مردمی از سوی تشکل ها، راه اندازی کارگاه فراوری ماسک و گان در کمترین زمان ممکن، توزیع رایگان اقلام بهداشتی و یاری های مومنانه، ترویج فرهنگ مصرف بهینه و صرفه جویی در استفاده از منابع موجود با اجرای برنامه های مختلف، یاری به سیل زدگان، امدادرسانی گسترده به نیازمندان، حضور مستمر در نقاط محروم و اقدامات عام المنفعه از مهمترین دستاوردهای تشکل های مردم نهاد استان است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: شرایط برای راه اندازی تشکل های مردم نهاد در سه سطح استانی، شهرستانی و روستایی برای متقاضیان مشارکت اجتماعی فراهم است.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار گرفته است و 44 درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1511

به "خبرنگاران رشد 2 برابری تشکل های مردم نهاد خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد 2 برابری تشکل های مردم نهاد خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید