خبرنگاران رئیس فدراسیون سوارکاری: گیلان باید از قطب های برتر سوارکاری کشور شود

به گزارش مجله گیتی رو، رشت - خبرنگاران - رئیس فدراسیون سوارکاری گفت:گیلان با توجه به مزیت های موجود همچون موقعیت جغرافیایی ، وجود مراتع ، میزان بارندگی و شرایط مناسب آب و هوایی ، باید از قطب های برتر سوارکاری کشور شود.

خبرنگاران رئیس فدراسیون سوارکاری: گیلان باید از قطب های برتر سوارکاری کشور شود

مسعود خلیلی روز چهارشنبه در حاشیه انتخابات ریاست هیات سوارکاری گیلان گفت: طبق ارزشیابی های این فدراسیون، گیلان جزء استانهای ارتقاء یافته طی چهار سال اخیر در رشته سوارکاری است.

وی افزود: همچنین وجود اسبچه خزر یکی دیگر از مزیت های استان گیلان بشمار می رود چون لازم نیست برای آموزش از اسب های چند صد میلیون تومانی استفاده کنیم و اسبچه خزر یکی از بهترین اسب ها برای آموزش بشمار می رود.

وی ادامه داد: همچنین یکی از اهداف ما نیز سرمایه گذاری روی اسبچه خزر است و گیلان نیز باید این کار را با جدیت دنبال کند چون هم اینک شاهد قاچاق این اسب از کشور به سایر کشورها هستیم و امیدوارم که مسئولان نیز با این امر بشدت برخورد کنند.

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: با توجه به شرایط موجود و همچنین وجود باشگاه های مناسب سوارکاری در گیلان، این استان باید از این فرصت ها نهایت استفاده را ببرد و به یکی از قطب های سوارکاری در کشور مبدل شود.

همچنین مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان نیز در حاشیه برگزاری انتخابات ریاست هیات سوارکاری گیلان گفت: هم اینک شاهد آرامش و همدلی بسیار خوبی در هیات سوارکاری گیلان هستیم و امیدواریم که ریاست جدید هیات نیز، این همدلی و همکاری را افزایش دهد.

مریم بخشی افزود: با توجه به پتانسیل های موجود در گیلان و علاقمندی و همچنین استعدادهای افراد ساکن در ییلاقات این استان ، رشته سوارکاری می تواند در گیلان یکی از برترین و فعالترین رشته های ورزشی این استان شود.

وی بیان نمود: همچنین وجود اسبچه تیره خزر نیز یکی دیگر از مزیت های گیلان بشمار می رود چون با این اسب به خوبی می توان برای آموزش بچه ها، نونهالان و نوجوانان سود برد و امیدواریم با کوشش و کوشش هیات جدید، در بخش آموزش مربیان و داوران نیز اقدمات مناسبی انجام شود.

انتخابات ریاست هیات سوارکاری استان گیلان روز چهارشنبه با حضور مسئولان فدراسیون ، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان و اعضای مجمع عمومی این هیات در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان گیلان در رشت برگزار و در نهایت محمدمهدی انتظام به عنوان رئیس جدید هیات سوارکاری گیلان منصوب شد.

محمدمهدی انتظام در جریان این انتخابات با کسب 14 رای از 16 آرای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات سوارکاری گیلان منصوب شد، همچنین سیرنگ پور رحیمی دیگر کاندیدای احراز پست ریاست هیات سوارکاری گیلان در جریان این انتخابات دو رای کسب کرد و علی اکبر عبداللهی نیز قبل از آغاز رای گیری، از این سمت کناره گیری کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1176

به "خبرنگاران رئیس فدراسیون سوارکاری: گیلان باید از قطب های برتر سوارکاری کشور شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس فدراسیون سوارکاری: گیلان باید از قطب های برتر سوارکاری کشور شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید