خبرنگاران حدود 13 هزار بسته کمک معیشتی به آسیب دیدگان کرونا در گناباد اهدا شد

به گزارش مجله گیتی رو، گناباد- خبرنگاران- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد از توزیع 12 هزار و 653 بسته کمک معیشتی به ارزش 23 میلیارد و 660 میلیون ریال طی سه ماه گذشته بین آسیب دیدگان کرونا در این شهرستان خبر داد.

خبرنگاران حدود 13 هزار بسته کمک معیشتی به آسیب دیدگان کرونا در گناباد اهدا شد

هادی آریان نژاد روز سه شنبه د گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: پیرو تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی رزمایش حمایت از آسیب دیدگان کرونا قرارگاه مواسات و همدلی در گناباد طی سه ماه گذشته تشکیل و اقلام حمایتی و بسته های کمک معیشتی با همراهی و مشارکت خیران و برخی دستگاههای اجرایی و ارگانها بین آسیب دیدگان کرونا توزیع شد.

وی ادامه داد: پنج هزار و 900 بسته کمک معیشتی در مجموع به ارزش 11 میلیارد و 800 میلیون ریال هم در مرحله دوم توزیع بسته های کمک معیشتی آماده توزیع بین آسیب دیدگان کرونا در گناباد است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد ادامه داد: 30 هزار نفر از آسب دیدگان کرونا در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد همزمان با دهه ولایت و امامت و در آستانه عید غدیر خم با توزیع غذای گرم اطعام می شوند.

وی موازی کاری و نبود هماهنگی میان گروه های مردمی و بخش های فعال در حوزه حمایت از آسیب دیدگان کرونا را از مسائل مهم این بخش ذکر کرد و گفت: گروه های مردمی و برخی بخش ها به صورت خودجوش دست اندرکار تهیه و توزیع سبدهای کالایی و غذای گرم بین نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری همه گیر کرونا هستند.

دبیر قرارگاه مواسات و همدلی گناباد افزود: اقدامات خودجوش اما ناهماهنگ این گروهها در حمایت از آسیب دیدگان از بیماری کووید 19 سبب چندگانگی و فعالیتهای موازی با دیگر دستگاههای اجرایی، حمایتی و نهادهای متولی این حوزه شده است.

وی ارایه آمارهای متناقض و نبود وحدت رویه در ارایه آمارهای واقعی را از دیگر مسائل این موازی کاری ذکر کرد و ادامه داد: هدف قرارگاه مواسات و همدلی استفاده از ظرفیت های مردمی، شهروندان نیکوکار، ارگانهای رسمی و ادارات مختلف است و لازمه موفقیت این اقدامات وحدت رویه، هماهنگی و پرهیز از موازی کاری می باشد و سایر بخش ها باید فعالیتهای خود را با هماهنگی این قرارگاه انجام دهند.

13 هزار و 410 نفر از جمعیت 90 هزار نفری شهرستان گناباد زیرپوشش خدمات نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند.

هفت هزار و 910 نفر از شهروندان گناباد زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و پنج هزار و 500 مددجو نیز از خدمات سازمان بهزیستی بهره می برند. 14 مرکز خیریه هم برای جلب مشارکت های مردمی به نیازمندان، تحت نظارت اداره بهزیستی گناباد فعالیت دارند.

شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1235

به "خبرنگاران حدود 13 هزار بسته کمک معیشتی به آسیب دیدگان کرونا در گناباد اهدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حدود 13 هزار بسته کمک معیشتی به آسیب دیدگان کرونا در گناباد اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید