خبرنگاران جنایت خاموش آمریکا در عراق ادامه دارد

به گزارش مجله گیتی رو، بغداد - خبرنگاران- با گذشت بیش از 16 سال از جنگ آمریکا علیه عراق، این کشور همچنان شاهد جنایت خاموش آمریکایی ها علیه بچه ها عراقی به خاطر استفاده از سلاح های هسته ای در این جنگ است.

خبرنگاران جنایت خاموش آمریکا در عراق ادامه دارد

به گزارش خبرنگاران، احمد مخلف حماد مدیر اطلاع رسانی بیمارستان شهر فلوجه مرکز استان الانبار در غرب عراق عصر امروز (سه شنبه) در سخنانی مطبوعاتی گفت: با وجود گذشت 16 سال از جنگ، هرساله بیش از یکهزار کودک عراقی در شهر فلوجه - به خاطر استفاده آمریکا از سلاح های ممنوعه در سطح جهان در این جنگ - ناقص و با معلولیت به جهان می آیند.

وی اضافه نمود: فسفر سفید و دیگر سلاح های کشنده ای که ارتش آمریکا در جنگ علیه عراق بکار برد، همچنان آثار و پیامدهای مخرب خود را برجای می گذارند.

حماد توضیح داد: تا به امروز آماری رسمی درباره پیامدها و زیان های وارده به فلوجه در اثر جنگ آمریکا وجود ندارد.

وی در عین حال تاکید نمود: ناهنجاری های مادرزادی و ژنتیکی در سطح بالا 5 سال پس از جنگ در شهر فلوجه نمایان شد و هر سال دستکم هزار کودک عراقی به خاطر استفاده از اورانیوم ضعیف شده و فسفر سفید در جریان جنگ آمریکا علیه این شهر در سالهای 2004 و 2005 میلادی، ناقص و با معلولیت به جهان می آید.

رسانه های عراقی مهرماه سال 95 نوشته بودند که براساس اسناد فاش شده، ارتش آمریکا در جریان اشغال عراق در سال 2003 میلادی، از تسلیحات حاوی اورانیوم ضعیف شده استفاده نموده است.

موسسه ای موسوم به شبکه اطلاعات فراگیر منطقه ای مستقر در نایروبی مرکز کنیا، آن موقع اسناد جدیدی از تخلفات آمریکا از قوانین بین المللی به دست آورد که قبلا منتشر نشده بود.

این اسناد حاصل گزارش ها و تجزیه و تحلیل نمونه هایی بود که در اختیار دانشگاه جورج واشنگتن در سال 2003 قرار داشت، اما نتایج آن محرمانه مانده بود.

در این اسناد ذکر شده که ارتش آمریکا در جنگ با استفاده از جنگنده های نوع A-10 دستکم 116 بار اهداف آسان نظامی، مانند مقرها، خودروها و کامیون ها را با تسلیحات حاوی اورانیوم ضعیف شده، هدف قرار داده بود.

آمریکا، در سال 2003 میلادی در جنگی موسوم به جنگ خلیج فارس سوم که بعدها آن را جنگ آزادی عراق نامید، رژیم صدام را سرنگون کرد و این کشور را به اشغال خود در آورد که پیامد آن جنگ های فرقه ای و رشد تروریسم در این کشور بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1398

به "خبرنگاران جنایت خاموش آمریکا در عراق ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جنایت خاموش آمریکا در عراق ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید