خبرنگاران سال جاری 138 واحد فراوریی گلستان وام رونق فراوری گرفتند

به گزارش مجله گیتی رو، گرگان - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که از محل اعتبارات سال 99 تا به امروز هفت هزار و 650 میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق فراوری به 138 واحد فراوریی این استان پرداخت شده است.

خبرنگاران سال جاری 138 واحد فراوریی گلستان وام رونق فراوری گرفتند

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان، حسین طلوعیان عصر امروز شنبه در نشست کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان گفت: هم اکنون گلستان در پرداخت تسهیلات رونق فراوری پس از استان های البرز و سمنان، رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.

به گفته وی از محل اعتبارات رونق فراوری سال 99 درخواست تسهیلات 420 واحد فراوریی گلستان پس از تصویب در این کارگروه برای دریافت وام بیش از 31 هزار 630 میلیارد ریال در قالب رونق فراوری به بانک های عامل استان معرفی شده است.

وی در مورد استفاده از اعتبارات تبصره 18 برای حمایت از فعالیت واحدهای فراوریی استان گفت : از محل اعتبارات تبصره 18 نیز برای دریافت هفت هزار و 210 میلیارد ریال درخواست داده شده که تا به امروز به 27 واحد حدود 2 هزار و 270 میلیارد ریال وام پرداخت شد.

به گفته طلوعیان، از محل اعتبارات بازسازی و نوسازی نیز تا به امروز درخواست تسهیلات 243 واحد فراوریی استان برای دریافت 9 هزار و 430 میلیارد ریال در کارگروه مصوب شد که 51 واحد هزار و 610 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت:هدف ما بازگشت واحدهای راکد به چرخه فراوری است و در این جهت همراهی بانک ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

هادی حق شناس گفت: با توجه به شیوع کرونا بانک ها به واحد های فراوریی فرصت لازم را برای بازپرداخت تسهیلات ارایه دهند تا آنها نیز بتوانند ضمن اجرای تعهدات بانکی به فراوری خود ادامه دهند.

وی اضافه نمود : از مجموع هزار و 400 واحد فراوریی گلستان، 10 درصد به دلیل مسائل بیمه، کمبود مواد اولیه،نداشتن نقدینگی، مسائل بانکی و مالیاتی راکد بودند که با همکاری این کارگروه تا به امروز بیش از 40 واحد به چرخه فراوری بازگشتند .

در نشست امروز ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری گلستان، مسائل چند واحد فراوریی آنالیز و تصمیمات لازم برای برطرف موانع فراوری آنها اخذ شد.

گلستان بیش از هزار و 200 واحد صنعتی در بخش صنعت و صنایع تبدیلی کشاورزی دارد که 97 درصد آن را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد.

اقتصاد اصلی ساکنان استان یک میلیون و 869 هزار نفری گلستان بر پایه کشاورزی پایدار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1534

به "خبرنگاران سال جاری 138 واحد فراوریی گلستان وام رونق فراوری گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سال جاری 138 واحد فراوریی گلستان وام رونق فراوری گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید