تولید بیش از حد 2.3 میلیون بشکه ای اوپک پلاس

به گزارش مجله گیتی رو، منابع آگاه می گویند اوپک پلاس در بازه ماه های می تا جولای، 2.31 میلیون بشکه در روز فزونی عرضه داشتند که باید جبران کنند واگرنه کاهش موثر این گروه در ماه های آگوست و سپتامبر حدود 8.85 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

تولید بیش از حد 2.3 میلیون بشکه ای اوپک پلاس

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، رویترز به نقل از منابع آگاه اوپکی و اسناد داخلی اوپک پلاس مدعی شد کشورهای تولیدکننده نفت اوپک پلاس در بازه ماه های می تا جولای، بیش از هدف تعیین شده تولید داشته اند که باید بیش از یک میلیون بشکه در روز برای این دو ماه را جبران کنند.

کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی موسوم به اوپک پلاس متعهد شدند تا در ماه می 9.7 میلیون بشکه در روز از تولید خود بکاهند تا به برتری عرضه بسیاری که در بازار پس از شیوع کرونا و اعمال قرنطینه وجود داشت، سرانجام دهند. بهبود تقاضا برای نفت آغاز شده و این امر سبب شد تا این گروه تصمیم بگیرد که تولید خود را در ماه آگوست به 7.7 میلیون بشکه در روز برساند.

برخی کشورها نظیر عراق و نیجریه نتوانستند این سهمیه را رعایت کنند و اکنون تحت فشار اعضای اوپک پلاس قرار دارند تا تولید خود را برای جبران تا سرانجام ماه سپتامبر کاهش دهند.

منابع اوپکی می گویند حجم مورد نیاز برای کاهش برابر با روزانه 1.15 میلیون بشکه طی دو ماه یا 2.31 میلیون بشکه در روز طی یک ماه است.

به گفته این منابع، کاهش های جبرانی فقط برای ماه های آگوست و سپتامبر است و آنها بعلاوه کاهش تولید کنونی اعضا است.

منابع اوپکی توضیح دادند این کاهش های اضافی اگر به صورت مساوی توزیع نشود، بدان معناست که کاهش موثر عرضه از سوی این گروه در ماه های آگوست و سپتامبر حدود 8.85 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

این بدان معناست که در این دو ماه، یک کاهش بزرگی در بازار رخ خواهد داد.

منابع اوپکی گفتند کشورهای عضو اوپک پلاس که مازاد عرضه شان را جبران خواهند کرد، تا سرانجام هفته آینده وقت دارند طرح های بروزرسانی شده تولیدشان برای ماه های آگوست و سپتامبر را ارائه دهند.

یک منبع اوپک پلاس گفت برتری عرضه واقعی در ماه می حدود 1.3 میلیون بشکه در روز و در ژوئن و جولای (هرکدام) 0.5 میلیون بشکه در روز بوده است.

در مجموع، این رقم برابر با2.3 میلیون بشکه در روز طی یک ماه یا 1.15 میلیون بشکه طی دو ماه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1262

به "تولید بیش از حد 2.3 میلیون بشکه ای اوپک پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید بیش از حد 2.3 میلیون بشکه ای اوپک پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید