کوشش هند و چین برای ادامه واردات نفت از ایران

به گزارش مجله گیتی رو، تهران- خبرنگاران- در پی تصمیم اخیر دولت آمریکا برای افزایش تعرفه ها و تمدید نکردن معافیت تحریم های نفت ایران، برای نخستین بار کارگروهی متشکل از مقامات ارشد چین و هند برای ادامه واردات نفت از ایران تشکیل شده است.

کوشش هند و چین برای ادامه واردات نفت از ایران

به گزارش روز سه شنبه روزنامه هندوستان تایمز، این نخستین کارگروه بین دو کشور برای همکاری در حوزه انرژی است.

پکن و دهلی نو پیش از این چندین نشست در مورد مبارزه با تروریسم و اختلاف مرزی برگزار نموده بودند.

یک مقام ارشد دهلی به هندوستان تایمزگفت،اقدامات اخیر دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باعث شد که هند و چین در زمینه نفت و گاز همکاری نمایند.

براساس این گزارش چین و هند به عنوان دومین و سومین خریدار بزرگ نفت خام در دنیا درصددند راهکاری برای ادامه واردات نفت از ایران بیابند.

به گفته یک مقام هندی، در پی سفر اخیر لی فانرونگ معاون رئیس اداره انرژی ملی چین به دهلی، دو طرف کارگروهی مشترک در حوزه نفت و گاز تشکیل دادند.

این برای نخستین بار است که برای مقابله با اقدامات آمریکا در حوزه مالی چنین کارگروهی میان چین و هند تشکیل می گردد.

از سفر با تور چین حتما لذت خواهی برد.

براساس گزارش منابع خبری،در ادامه این کوشش ها،دیداری میان لی فانرونگ با کاتی وزیر پتروشیمی هند در حوزه نفت و گاز صورت گرفت.

پیش از این نیز پایگاه خبری و تحلیل انرژی اویل پرایس آمریکا در مطلبی نوشت، چین و هند به عنوان بزرگ ترین مصرف نماینده انرژی دنیا درصدد هستند تا بزرگ ترین کارتل خریداران نفتی دنیا را باهدف تأثیر گذاری در قیمت نفت شکل دهند.

بر اساس این گزارش، دو واردنماینده بزرگ نفت در دنیا قصد دارند با تشکیل بزرگترین باشگاه خریداران نفت دنیا، از توان لازم برای تاثیرگذاشتن بر قیمت گذاری نفت دنیا برخوردار شوند.

هدف اولیه طراحان این باشگاه این است تا بتوانند در باره قیمت های مناسب تر با اعضای اوپک وارد مذاکره شده و در باره روند واردات بیشتر نفت از آمریکا تصمیم بگیرند و از این طریق از نفوذ اوپک در بازار دنیای کاسته و بر قیمت گذاری ها از سوی فراوری نمایندگان نفت نیز تأثیر بگذارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 245

به "کوشش هند و چین برای ادامه واردات نفت از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش هند و چین برای ادامه واردات نفت از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید