تشخیص ابتلا به کرونا با یاری صدا !

به گزارش مجله گیتی رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، محققان به دنبال راهی برای تشخیص ویروس کرونا از روی صدای سرفه فرد یا حتی صدای آنان هستند. به همین دلیل اپلیکیشنی برای جمع آوری اصوات ضبط شده افراد ساخته اند.

تشخیص ابتلا به کرونا با یاری صدا !

اپلیکیشن Covid19 Sounds دانشگاه کمبریج از کاربران می خواهد تا صدای دم و بازدم، سرفه و صدای خود هنگام خواندن جمله امیدوارم اطلاعات من به کنترل پاندمیک ویروس یاری کند را ثبت نمایند.

برای استفاده از اپلیکیشن ابتدا از کاربران پرسیده می گردد طی 14 روز قبل به ویروس کووید 19 مبتلا شده اند یا خیر و اینکه آیا آنها در بیمارستان هستند یا خیر. البته محققان اشاره نموده اند هم اکنون هیچ راهی برای تایید اطلاعاتی که کاربران ثبت می نمایند وجود ندارد. علاوه بر این از کاربران درباره سن، جنسیت، شرایط سلامت، علائم و سیگاری بودن یا نبودن آنها سوالاتی پرسیده می گردد.

اطلاعات مذکور در سرورهای دانشگاه جمع آوری می گردد و از آن برای توسعه الگوریتم های ماشین یادگیری جهت شناسایی اتوماتیک کووید 19 استفاده می گردد.

سیسیلیا ماسکولو رهبر این تحقیق در دانشگاه کمبریج می گوید: فعالیت ها درباره قابلیت های تشخیص بیماری است. امیدواریم با گذر زمان و جمع آوری اطلاعات کافی بتوانیم با استفاده از صدای صحبت کردن یا سرفه فرد ، ابتلا به ویروس کرونا را در مراحل اولیه شناسایی کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1030

به "تشخیص ابتلا به کرونا با یاری صدا !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص ابتلا به کرونا با یاری صدا !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید