تاثیر دارو های استروئید بر کاهش آمار مرگ ناشی از کرونا

به گزارش مجله گیتی رو، محققان سازمان جهانی بهداشت با تجزیه و تحلیل مطالعات اجرا شده از تاثیر دارو های استروئید در کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی خبر دادند.

تاثیر دارو های استروئید بر کاهش آمار مرگ ناشی از کرونا

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت شواهدی محکمی مبنی بر اینکه دارو های استروئیدی موثرترین سلاح بیماران کرونایی است، یافت شد.

محققان سازمان جهانی بهداشت داده های ترکیبی از هفت آزمایش بالینی را که روی بیماران کرونایی با استفاده از داروی های استروئیدی صورت گرفته را بررسی کردند. دارو های استروئیدی استفاده شده شامل هیدروکورتیزون، دگزامتازون و متیل پردنیزولون است.

در ماه های گذشته مطالعات گسترده ای را دانشمندان آمریکایی مبنی بر تاثیر داروی دگزامتازون انجام داده بودند. این محققان گزارش دادند، بیمارانی که هنگام آغاز آزمایش بالینی خود به دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور متصل بودند، در صورت تجویز داروی استروئید، 30 درصد احتمال مرگ به وسیله ویروس را داشتند و بیمارانی که همین شرایط را داشتند و از این دارو های استروئیدی استفاده نمی کردند، 38 درصد احتمال داشت جان خود را از دست دهند.

این نتایج حتی برای بیمارانی که به دستگاه تنفس مصنوعی متصل نبوده اند، امیدوار نماینده تر بود. کسانی که داروی استروئید مصرف می کردند 23 درصد احتمال مرگ داشتند در حالی که در افرادی که از این دارو استفاده نمی کردند، این میزان 42 درصد بوده است.

به همین دلیل آزمایشات بالینی این دارو های استروئیدی در کشور هایی مانند فرانسه و برزیل آغاز شد، اما پس از مدتی سازمان جهانی بهداشت استفاده دارو های استروئیدی برای بیماران را ممنوع نمود و حتی گفت ممکن است به بیماران آسیب بزند.

اما در جدیدترین خبرمحققان این سازمان با بررسی و ترکیب داده های جدید دریافتند دارو های دگزامتازون و هیدروکورتیزون می تواند جان بسیاری از بیماران کرونایی که در حالت وخیمی هستند را نجات دهد و به همین دلیل به پزشکان استفاده از این دارو ها را توصیه می نمایند.

این سازمان متذکر شد که دارو های استروئیدی برای بیماران وخیم توصیه می گردد. البته بیماران با علائم خفیف نیازی به مصرف این دارو ها ندارند و حتی ممکن است باعث تضعیف شدن سیستم ایمنی بدن این افراد گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1291

به "تاثیر دارو های استروئید بر کاهش آمار مرگ ناشی از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر دارو های استروئید بر کاهش آمار مرگ ناشی از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید