بیانیه نماینده آمریکا در سازمان ملل در پی شکست در شورای امنیت

به گزارش مجله گیتی رو، ایسنا نوشت: نماینده آمریکا در سازمان ملل در بیانیه ای با تلقی شکست قطعنامه این کشور به عنوان از کار افتادگی و منفعل بودن شورای امنیت مدعی شد آمریکا حق دارد از مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران استفاده کند.

بیانیه نماینده آمریکا در سازمان ملل در پی شکست در شورای امنیت

به گزارش پایگاه اینترنتی هیات آمریکا در سازمان ملل، کلی کرفت نماینده این کشور در سازمان ملل در پی شکست قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در بیانیه ای با بیان این که آمریکا با وجود چراغ سبز دادن اکثریت اعضای شورای امنیت به خرید و فروش انواع تسلیحات معمولی، احساس بیزاری می نماید تا شگفت زدگی ادعا کرد: شکست امروز شورای امنیت نه کمکی به صلح و نه کمکی به امنیت خواهد نمود. بلکه موجب شدت بیشتری درگیری و ایجاد ناامنی خواهد شد.

کرفت در ادامه بیان نمود: شکست این قطعنامه به طور بی نقصی شرایط از کار افتاده و منفعل شورای امنیت را در برابر خطرات رو به افزایش ترسیم نموده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره به کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران مدعی شد: طبق قطعنامه 2231، آمریکا کاملا حق دارد از مکانیسم بازگردانی مقررات قطعنامه های پیشین شورای امنیت سازمان ملل استفاده کند. آمریکا در روزهای آینده وعده اش برای متوقف نشدن در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را عملی خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، اظهارات کرفت در پی این مطرح می گردد که قطعنامه آمریکا در شورای امنیت با 2 رای منفی، 2 رای مثبت و 11 رای ممتنع با شکست روبرو شد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1258

به "بیانیه نماینده آمریکا در سازمان ملل در پی شکست در شورای امنیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه نماینده آمریکا در سازمان ملل در پی شکست در شورای امنیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید