برنامه ای که سازمان لیگ هنوز اعلام نکرده است؛ دربی 21 دی یا 26 دی؟

به گزارش مجله گیتی رو، اگر قرار باشد سازمان لیگ دربی را 20 یا 21 دی برگزار کند، تنها تاریخی که برای برگزاری بازی پرسپولیس و سپاهان باقی می ماند، 15 دی است.

برنامه ای که سازمان لیگ هنوز اعلام نکرده است؛ دربی 21 دی یا 26 دی؟

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، در حالی که قرار بود 5 دی روز برگزاری دربی سرخابی باشد، سازمان لیگ به خاطر اعتراض استقلال که مدعی بود فقط در صورتی با پرسپولیس در دربی بازی می نماید که تعداد بازی های دو تیم برابر باشد یا حداقل پرسپولیس بازی های عقب افتاده قبل از هفته هشتم خود را برگزار نموده باشد، از برگزاری بازی استقلال و پرسپولیس در این تاریخ صرف نظر کرد.

حالا قرار است ابتدا بازی های عقب افتاده دو تیم قبل از دربی برگزار گردد و سپس استقلال و پرسپولیس به مصاف هم بروند و بازی عقب افتاده هفته هشتم را برگزار نمایند. در هفته هشتم به این دلیل که سازمان لیگ مجبور بود بازی عقب افتاده پرسپولیس و نساجی را برگزار کند، بازی های پرسپولیس - استقلال و فولاد - نساجی عقب افتاد که حالا روز دهم دی ماه بازی فولاد و نساجی برگزار می گردد و شایعه برگزاری بازی استقلال و پرسپولیس در روز 20 و 21 دی به گوش می رسد.

استقلال حداقل یک بازی بیشتر از پرسپولیس

تا این جای جدول، پرسپولیس 5 بازی انجام داده و بازی ششم این تیم هم چهارشنبه 10 دی مقابل ذوب آهن برگزار می گردد که عقب افتاده از هفته ششم لیگ برتر است. در همین روز استقلال هم بازی نهم خود را مقابل گل گهر سیرجان برگزار می نماید. آن وقت نوبت به برگزاری بازی پرسپولیس و سپاهان (عقب افتاده از هفته هفتم) می رسد که احتمالا سازمان لیگ روز 15 دی را برای برگزاری آن در نظر می گیرد و استقلال هم در این روز یا بازی هفته دهم خود را برگزار خواهد نمود یا اگر قرار به کم شدن فاصله تعداد بازی های دو تیم باشد، بازی هفته دهم این تیم هم برگزار نشده باقی می ماند. اگر قرار باشد استقلال و پرسپولیس با تعداد بازی مساوی مقابل هم قرار بگیرند، آن وقت سازمان لیگ ناچار است بازی پرسپولیس و مس رفسنجان از هفته نهم را هم قبل از دربی عقب افتاده برگزار کند چرا که استقلال و گل گهر بازی هفته نهم خود را 10 دی برگزار خواهند کرد! در این صورت امکان برگزاری دربی زودتر از پنجشنبه 25 یا آدینه 26 دی وجود ندارد.

پرسپولیس - سپاهان 15 دی

اما اگر سازمان لیگ بخواهد دربی سرخابی را در یکی از روزهای 20 یا 21 دی برگزار کند، تنها تاریخی که برای برگزاری بازی پرسپولیس و سپاهان در تقویم لیگ برتر باقی می ماند، همین روز 15 دی است و چاره ای هم نیست که استقلال با 8 بازی و پرسپولیس با 7 بازی به مصاف هم بروند.

باید دید سازمان لیگ که با نادیده دریافت فرمول ساده ریاضی، هر هفته با برگزاری یک بازی عقب افتاده از هفته های قبل، تعداد بازی های عقب افتاده لیگ را دو برابر می نماید، در نهایت با چه ترفندی خودش را از شر برگزاری بازی های عقب افتاده خلاص خواهد نمود؟

دربی 20 و 21 یا 25 و 26؟

ساعتی پیش شنیدیم در سازمان لیگ دو تاریخ برای دربی در نظر گرفته شده که هیچ یک هنوز قطعی نیست؛ اولین تاریخ این است که دربی شنبه 20 دی یا یکشنبه 21 دی برگزار گردد و دومین موعد هم پنجشنبه 25 یا آدینه 26 دی است. طبق وعده سهیل مهدی، این هفته باید تاریخ دقیق دربی همراه با برنامه بازی های عقب افتاده از هفته های هفتم، هشتم و نهم لیگ برتر اعلام گردد.

فدراسیون فعلا برنامه بازی عقب افتاده پرسپولیس و سپاهان از هفته هفتم، استقلال - پرسپولیس معوقه از هفته هشتم و 4 بازی معوقه هفته نهم (آلومینیوم - ذوب آهن، پرسپولیس - مس، سپاهان - فولاد و نساجی - ماشین سازی) را اعلام ننموده که اگر بنا به حفظ روال فعلی برگزاری باشد، باید پرسپولیس - سپاهان، همچنین آلومینیوم - ذوب آهن و نساجی - ماشین سازی 15 دی برگزار گردد، دو بازی سپاهان - فولاد و پرسپولیس - مس 20 یا 21 دی و تنها بازی استقلال و پرسپولیس هم 25 یا 26 دی در تقویم گنجانده گردد اما این زمزمه شنیده می گردد که دربی را 20 یا 21 دی برگزار نمایند و خلاص!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1498

به "برنامه ای که سازمان لیگ هنوز اعلام نکرده است؛ دربی 21 دی یا 26 دی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ای که سازمان لیگ هنوز اعلام نکرده است؛ دربی 21 دی یا 26 دی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید