بررسی افق های استفاده از بمب افکن های روسی در سوریه در رسانه های آمریکایی

به گزارش مجله گیتی رو، حضور بمب افکن های روسی مدل تو22ام3 در پایگاه هوایی حمیمیم باعث شده کارشناسان غربی مسایل نظامی به احتمال استقرار گسترده این جنگنده ها در سوریه بیندیشند.

بررسی افق های استفاده از بمب افکن های روسی در سوریه در رسانه های آمریکایی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، توماس نیودیک، نویسنده سایت درایو ضمن اشاره به کارهایی که در پایگاه هوایی حمیمیم برای توسعه باند هواپیماهای بزرگ انجام می شوند، افق های استفاده از بمب افکن های تو22ام3 روسیه در خاک سوریه را ارزیابی کرد.

پیشتر وزارت دفاع روسیه با اعلام ورود سه فروند جنگنده مدل تو22ام3 به پایگاه هوایی حمیمیم تاکید کرده بود که این بمب افکن ها پس از اتمام ماموریت های آموزشی در یک حریم هوایی جدید، به روسیه بازخواهند گشت.

توماس نیودیک با استناد به بیانیه ها و اطلاعاتی حاکی از انجام برخی پروازهای شناسایی بر فراز سوریه، نوشت: تو22ام3 با وجود اینکه قادر به حمل موشک های سنگین و هدایت شونده هوا به زمین نیز هست، در سوریه در بیشتر مواقع از مهمات غیرهدایت شونده استفاده می کند.

به نوشته این نویسنده، ویژگی اصلی این بمب افکن ها بار بزرگ آنها است، اگر این هواپیما مستقیما از پایگاه حمیمیم به پرواز درآیند، امکان افزایش بار خمپاره ها و نیز سرعت برخاستن وجود دارد که البته این مساله به تعداد هواپیماهای مستقر در پایگاه بستگی خواهد داشت.

نیودیک در ادامه گزارش خود نوشت: استقرار کامل هواپیمای توپولوف22ام3 در پایگاه هوایی حمیمیم فرصت آزمایش نمونه پیشرفته آن در شرایط درگیری را فراهم خواهد کرد. علاوه بر این، استقرار این بمب افکن ها در سوریه نفوذ روسیه در دریای مدیترانه را تقویت خواهد کرد و در صورتی که این استقرار موفقیت آمیز باشد، روسیه می تواند پرتابگرهای موشکی دیگری را به سوریه بفرستد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1739

به "بررسی افق های استفاده از بمب افکن های روسی در سوریه در رسانه های آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی افق های استفاده از بمب افکن های روسی در سوریه در رسانه های آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید