ایران و مجارستان در راستا تبادلات مالی و تجاری پس از برجام

به گزارش مجله گیتی رو، ایران و مجارستان در اواخر بهمن ماه امسال با تشکیل کمیسیونی مشترک سند همکاری مالی در بخش های مختلف صنعت، معدن، تجارت، پولی و بانکی، حمل ونقل، کشاورزی، گردشگری و انرژی های نو امضا خواهند کرد.

ایران و مجارستان در راستا تبادلات مالی و تجاری پس از برجام

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، اواخر بهمن ماه امسال کمیسیون مشترک مالی مابین ایران و مجارستان برگزار خواهد شد تا با امضای سندی در رابطه با توسعه همکاری های مالی و تجاری دو کشور گام جدیدی در تعاملات دو کشور برداشته گردد. این سند که به منظور همکاری های مالی و تجاری است بخش های مختلف دستگاه های اجرایی دو کشور را به منظور تحقق اهداف تدوین شده مکلف می نماید و به امضای وزرای اقتصاد ایران و مجارستان می رسد.

این کمیسیون مشترک در سطح معاونان و مدیران کل دو کشور برگزار می گردد و به منظور تدوین نقشه راه و معین شدن راستا حرکت مالی ایران و مجارستان در راستای پروژه های تعریف شده است.

زمینه های همکاری مالی ایران و مجارستان در بخش صنعت، معدن، تجارت، پولی و بانکی، سرمایه گذاری مشترک، حمل ونقل، کشاورزی، گردشگری و انرژی های نو خواهد بود که برای پیش برد اهداف هر یک از بخش های مربوطه کمیته مخصوصی به منظور مذاکره با طرف مقابل شکل می گیرد.

ابوالفضل کوده ئی - مدیر کل دفتر بازرگانی کشور های اروپا و آمریکا و کشورهای مشترک المنافع سازمان توسعه تجارت ایران - در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن اعلام این خبر مطرح نمود: این سند همکاری - مالی براساس توافقات صورت گرفته بین مسوولان دو کشور در بازه زمانی یک تا دو ساله خواهد بود.

نکته قابل اشاره اینکه تعاملات تجاری ایران و مجارستان طی دوره تحریم چندان درخور نبود و با برطرف تحریم ها و کوشش برای ایجاد روابط مالی گسترده مجارستان نیز همانند بسیاری از کشورهای اروپایی به عنوان یکی از کشورهای هدف در زمینه تبادلات مالی و تجاری در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 851

به "ایران و مجارستان در راستا تبادلات مالی و تجاری پس از برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و مجارستان در راستا تبادلات مالی و تجاری پس از برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید