امانی: وضعیت امروز سوریه عرصه را بر آمریکا تنگ نموده است ، حمله ترکیه موجب بازپس گیری مناطق بیشتری توسط بشار اسد خواهد شد

به گزارش مجله گیتی رو، مسئول سابق دفتر حفاظت از منافع ایران در مصر گفت: در بسیاری از موارد وزارت دفاع، وزارت خارجه و سازمان CIA با یکدیگر متفق القول نیستند. به دلیل شکست های آمریکا در منطقه طبیعتا این سردرگمی ها به وجود آمده و آنچه در سوریه می بینیم براساس نظر بسیاری از تحلیلگران آمریکایی عرصه بر آمریکا تنگ شده است.

امانی: وضعیت امروز سوریه عرصه را بر آمریکا تنگ نموده است ، حمله ترکیه موجب بازپس گیری مناطق بیشتری توسط بشار اسد خواهد شد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

مجتبی امانی حافظ منافع سابق ایران در قاهره در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران در مورد ارسال تجهیزات نظامی از آمریکا به سوریه در حالی که ایالات متحده کمتر از یک هفته پیش اعلام نموده بود نیرو های نظامی خود را ازاین کشور خارج خواهد نمود، گفت: آمریکایی ها دچار سردرگمی در منطقه غرب آسیا هستند و بار ها سیاست های خود را در این خصوص تغییر داده اند و البته سوریه هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه درون هیئت حاکمه آمریکا بعضی تصمیم گیری ها می تواند در راستای رقابت افراد و مسئولان آمریکایی با یکدیگر باشند، توضیح داد: به عنوان مثال در بسیاری از موارد وزارت دفاع، وزارت خارجه و سازمان CIA با یکدیگر متفق القول نیستند.

امانی ادامه داد: به دلیل شکست های آمریکا در منطقه طبیعتا این سردرگمی ها به وجود آمده و آنچه در سوریه می بینیم براساس نظر بسیاری از تحلیلگران آمریکایی عرصه بر آمریکا تنگ شده و آن ها مجبورند صحنه سوریه را ترک نمایند ضمن این که متوجه هستند که ترک سوریه موجب بر هم خوردن روابط آن ها با کشور هایی است که سوریه متحد آن ها بوده است.

حافظ منافع سابق ایران در قاهره در ادامه در مورد خلف وعده آمریکایی ها گریزی به حمایت آمریکا از کرد ها و عقب نشینی از این حمایت زد و گفت: این اتفاق موجی از نقدها را از طرف هیئت حاکمه آمریکا به دنبال داشت این در حالی است که آمریکایی ها تصور می نمایند با تغییر بعضی سیاست ها بتوانند متحدین منطقه خود را به نقش آمریکا در سوریه امیدوار نمایند.

وی توضیح داد: در مسائل اخیر اتفاق افتاده در غرب آسیا و موضوع کرد ها و سعودی ها، عربستان امیدوار بود آمریکا دست به مداخله نظامی در سوریه بزند و یا در مسئله کرد ها ایالات متحده دچار تضاد منافع جدی با ترکیه شد.

امانی توضیح داد: آنچه در این بین تحلیلگران در آن اتفاق نظر دارند این است در تحولات جدید در بخش سوریه و بخش کردنشین آن اتفاقات به سود سوریه در حال پیشرفت است و این تحولات نشانه پیروزی ایران، روسیه و سوریه در غرب آسیا به حساب می آید که موجب باز پس گیری مناطق بیشتری از خاک سوریه توسط نظام و دولت رسمی این کشور خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 603

به "امانی: وضعیت امروز سوریه عرصه را بر آمریکا تنگ نموده است ، حمله ترکیه موجب بازپس گیری مناطق بیشتری توسط بشار اسد خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امانی: وضعیت امروز سوریه عرصه را بر آمریکا تنگ نموده است ، حمله ترکیه موجب بازپس گیری مناطق بیشتری توسط بشار اسد خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید